  • Data: 2006-01-02 21:09:44
    Temat: Re: refakturowanie,problem ze stawką
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:
    > Ci Niemcy są podatnikiem ichniego VAT. Przeczytalem sobie art.28
    > ust.7 i faktem jest ze miejscem swiadczenia usługi bedzie terytorium
    > Niemiec.
    > Tak wiec wydaje mi sie ze fakture
    > wystawiono prawidlowo

    A może to być ;-)

    ale cos mi kompletnie nie pasuje zeby na
    > fakturze ktorą wystawimy naszemu polskiemu klientowi wstawic
    > niemiecką stawkę 16%.I tu wlasnie mam problem.

    Dlaczego chcesz refakturować kwotę netto?
    Te 16% będzie i tak nieodliczalne, bo to nie jest naliczony
    wg ustawy. Mnie też trochę łeb pęka,
    ale zrobiłbym tak: polskie netto=niemieckie brutto
    i do tego normalne 22%. Czy to jeszcze będzie refaktura, to
    już nie wiem.

    > Te zrodla to baza interpretacji dostepna na stronie MF.

    Tak właśnie myślałem.
    Ale z tych interpretacji akurat w tym zakresie niewiele da się
    wymyślić, bo każda inna. Najbezpieczniejszym wyjście jest
    fakturowanie normalne (bez zachowania stawki pierwszego wystawcy,
    bo to nawet w "polskich" warunkach kwestionowane jest)