  • Data: 2009-11-19 07:34:59
    Temat: Re: ratujmy ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek pisze:
    > Będzie szczególnie korzystna, gdy ci przedsiębiorcy, wpłacając do ZUS
    > około 500 PLN rocznie, zaczną masowo korzystać ze zwolnień lekarskich ;-)
    > Żeby się ta składka zwróciła wystarczy około 20 dni zwolnienia rocznie,
    > przy czym za te 20 dni będzie dodatkowo proporcjonalnie obniżona kwota
    > składek na emerytury, renty itp, więc zysk dla przedsiębiorcy podwójny -
    > może osły mają jednak rację? ;-)

    Zauważmy jeszcze jedną rzecz.
    Obecnie chorobowe jest dobrowolne. Co oznacza, że jak się raz pomylę,
    zapłacę za mało, za późno etc, to wypadam z ubezpieczenia i muszę czekać
    180 dni zanim nabędę do niego prawo.

    Jeżeli nie uda mi się przekonać naczelnika oddziału żeby przywrócił mi
    termin (takie administracyjne zagięcie czasoprzestrzeni) to mogę sobie
    na pocieszenie zrobić korektę wstecz do ostatniego zwolnienia i odzyskać
    te 40zł za miesiąc.

    Ubezpieczenie obowiązkowe oznacza, że nie mogę z niego "wylecieć". Nie
    mogę stracić prawa do zasiłku. Jupiiii!

    Ja osobiście jestem za! Jako że płacę chorobowe od zawsze (no cóż, nigdy
    nie byłam okazem zdrowia, a ostatnio to już nędza z bidą, więc mi się
    opłaca) z radością przyjmę sytuację w której nie muszę się martwić, że
    zapłaciłam 2 zł za mało, albo że mi się przelew zaksięgował szesnastego.
    Będę też mogła pomniejszyć sobie składki za dany miesiąc od razu, bez
    czekania aż dostanę zasiłek (30 dni licząc od zaksięgowania się wpłaty
    składek za miesiąc za który jest zwolnienie - paranoja, czasem wychodzi
    60 dni), co na razie jest jedynym jednoznacznym potwierdzeniem, że moje
    chorobowe jeszcze działa.

    Z racji bycia krwiopijczym wyzyskiwaczem (znaczy pracodawcą) moja firma
    może działać jak ja choruję.

    Dla mnie bomba!

    Ale poza powyższym, wysoce subiektywnym poparciem dla pomysłu, uważam,
    że to jest ze strony ZUSu samobój.
    Przedsiębiorcy nie chorują jakoś mniej. Po prostu ci, którzy nie maja
    chorobowego nie bawią się w zwolnienia lekarskie, więc ich w
    statystykach nie widać. Tych co mają tez czasami odstraszają formalności
    i czepialstwo.

    Ależ się worek rozwiąże!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl