  • Data: 2009-11-19 11:05:39
    Temat: Re: ratujmy ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek pisze:

    > Jest prosty filtr żeby się zorientować jakie były intencje
    > - wystarczy sobie wyobrazić rozmowy podczas pisania projektu ustawy.
    >
    > Czy było tam: "Wpiszmy tutaj <...>, żeby ulżyć tym naszym biednym
    > przedsiębiorcom" czy też może bardziej pasuje "Dopie******* im, a co" :)
    >
    > Jako ćwiczenie, można sobie zwizualizować takie rozmowy przy pisaniu usus.

    To nie tak. Jak wiadomo, system emerytalny zbankrutuje. W końcu
    zabraknie płacących na utrzymywanie coraz większej ilości emerytów. Jest
    wysoce prawdopodobne, że to właśnie bankructwo ZUSu będzie tą
    katastrofą, która zmiecie nasze elyty polityczne i obecny system III RP.
    Tylko po bankructwie państwa można wybudować nowy, lepszy ustrój. Rządy
    nie upadają dlatego, że są złe, tylko dlatego, że brakuje im pieniędzy.

    Obecnie zatem widzimy wysyp pomysłów, które co prawda nie spowodują
    systemu emerytalnego racjonalnym i opłacalnym (bo w obecnym kształcie to
    niemożliwe), ale odwleką jego bankructwo o jakiś czas. Może o kilka lat.
    Dla polityka demokratycznego rok to cała wieczność.

    I w tym kontekście należy rozpatrywać takie działania jak: zrównanie
    wieku emerytalnego, wydłużenie wieku emerytalnego, zabranie pieniędzy
    OFE, podwyższanie składek itp. itd.

    Jednakże upadek systemu jest nieunikniony - demografii nikt nie oszuka.

    --
    Liwiusz