  • Data: 2003-06-02 23:22:22
    Temat: Re: pytanie o dożywocie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Jun 2003, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    >+ Użytkownik "alien" <a...@x...com> napisał [...]
    >+ > - W jaki sposób kontrolować i wzajemne rozliczenia?
    >+
    >+ Jak to jak ? Jako współwłaściciel masz pełne prawo zagladać do akt,
    >+ przeglądać raporty, decydować (zależy jaki % udziałów masz)

    Tak z ciekawości: przy współwłasności jakiś taki limit
    istnieje ?? Przy spółkach handlowych - owszem, nie pamiętam
    czy to jakieś 5% czy coś... Ale przy współwłasności
    "niegospodarczej" ? Byłbym wdzięczny za oświecenie :),
    znaczy: przepis... :)

    >+ > 2. Powyższa umowa będzie moim dochodem (tytułem wynajmu), boję się że
    >+ > wkroczę w wyższy próg podatkowy, jak mogę tego uniknąć?:
    >+
    >+ Oczekujesz od grupowiczów podpowiadania jak ukryć dochody...

    Sprzeciw, zdecydowanie.
    Pomijam że NTG - ewidentnie sprawa nadaje się na *.podatki, ale
    możesz człowieka obrazić taką sugestią :] Jaki to paragraf ? ;)
    W końcu jakby tak np. przydzielił sobie ryczałt z najmu
    (a reszta dochodów zostanie na zasadach ogólnych oczywiście)
    to co - coś ukrywa ? Płacąc ryczałt ?? JAK ??? ;)
    BTW: inna sprawa że jeśli dochód jest spory to ryczałt
    też najniższy nie jest. Ale to NTG :), za to z prawnego
    punktu widzenia...

    >+ > 4. Powyższe pytanie chciałem też skierować do Urzędu Skarbowego, ale
    >+ > dowiedziałem się, że odpowiedż udzielona przez jakiegoś urzędnika nie jest
    >+ > obowiązująca i w efekcie np. za 3 lata przy wyrywkowej kontroli naliczą mi
    >+ > kary, odsetki itp.

    Nieściśle.
    Pytanie wg przepisów ordynacji zadane pisemnie (i z opłatą
    skarbową 5zł) stanowi zabezpieczenie przed odpowiedzialnością.
    *NIE* stanowi zabezpieczenia przez podatkiem - czyli jeśli
    jakiś podatek płacony nie był (lub był wskutek błedu
    w odpowiedzi płacony inny lub niższy) to trzeba go zapłacić,
    ale kary *nie ma* !
    Jak zwykle w takich wypadkach są wymogi:
    1. pytanie musi dotyczyć zaszłego zdarzenia lub stanu prawnego;
    krótko mówiąc można w tym trybie pytać "po" a nie "przed"
    (US nie odpowie na pytanie hipotetyczne !)
    2. trzeba przedstawić swój punkt widzenia, US musi odpowiedzieć
    "tak, OK" lub "nie, bo...[i tu opis]".
    3. Urząd nie udziela porad. Czyli na pytanie "jak zrobić
    żeby zapłacić niższy podatek" odpowie tak ja kolega poniżej :)

    Przykłady:
    http://www.isnet.katowice.pl/interpretacje/ipp.htm

    >+ Podobno są doradcy podatkowi, licencjonowani co udzielają odpowiedzi na
    >+ piśmie i biorą za to odpowiedzialność. Wiem ! Kasują za swoje usługi chore
    >+ pieniądze !

    :)
    Też chcą żyć. A samokształcenie kosztuje (mnóstwo czasu !).

    pozdrowienia, Gotfryd