    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie faktura
    Date: Fri, 6 Apr 2007 07:02:03 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 13:48:05 +0200, rwqq2 napisał(a):

    > Otworzylem dzialalnosc gospodarcza i jako dzien rozpoczecia dzialalnosci
    > podalem 1 maja 2007.
    > Planuje kupic czesc urzadzen do firmy juz teraz. Czy moge już teraz brać
    > faktury na firmę?
    > a dopiero w maju to wszystko zaksiegowac i rozliczyc sie normalnie z US?
    > (data faktur np z kwietnia 2007)

    Myślę, że zadajesz nie do końca właściwe pytania. Właściwe brzmią:

    1. Czy dokonywanie zakupów wyposażenia firmy jest prowadzeniem działalności
    gospodarczej? Ja uważam , że tak. Ale gdy o tym piszę, to zawsze znajdzie
    się ktoś kto ma inne zdanie.

    2. Czy można kupować wyposażenie nie na firmę tylko osobiście? I czy to
    się opłaca? Można. A czy się opłaca? Jeśli nie jesteś VAT-owcem i to
    wyposażenie masz ochotę wpisać w środki trwałe to nie powinno to powodować
    strat. W pzreciwnym wypadku nie opłaca się. Acha i nie zdążyłem jeszcze
    przeanalizować czy przy amortyzacji ŚT kupionych pzred rozpoczęciem DG
    wolno stosować amortyzację jednorawową do 50000E. Jeśli nie to oczywiście
    nie będzie się taki zakup opłacał.