  • 1. Data: 2007-04-05 11:48:05
    Temat: pytanie faktura
    Od: "rwqq2" <m...@w...pl>

    Witam
    Otworzylem dzialalnosc gospodarcza i jako dzien rozpoczecia dzialalnosci
    podalem 1 maja 2007.
    Planuje kupic czesc urzadzen do firmy juz teraz. Czy moge już teraz brać
    faktury na firmę?
    a dopiero w maju to wszystko zaksiegowac i rozliczyc sie normalnie z US?
    (data faktur np z kwietnia 2007)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-06 07:02:03
    Temat: Re: pytanie faktura
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 13:48:05 +0200, rwqq2 napisał(a):

> [...]
    > faktury na firmę?
    > a dopiero w maju to wszystko zaksiegowac i rozliczyc sie normalnie z US?

    Myślę, że zadajesz nie do końca właściwe pytania. Właściwe brzmią:

    1. Czy dokonywanie zakupów wyposażenia firmy jest prowadzeniem działalności
    gospodarczej? Ja uważam , że tak. Ale gdy o tym piszę, to zawsze znajdzie
    się ktoś kto ma inne zdanie.

    2. Czy można kupować wyposażenie nie na firmę tylko osobiście? I czy to
    się opłaca? Można. A czy się opłaca? Jeśli nie jesteś VAT-owcem i to
    wyposażenie masz ochotę wpisać w środki trwałe to nie powinno to powodować
    strat. W pzreciwnym wypadku nie opłaca się. Acha i nie zdążyłem jeszcze
    przeanalizować czy przy amortyzacji ŚT kupionych pzred rozpoczęciem DG
    wolno stosować amortyzację jednorawową do 50000E. Jeśli nie to oczywiście
    nie będzie się taki zakup opłacał.

  • 3. Data: 2007-04-06 07:34:41
    Od: "rwqq2" <m...@w...pl>

> [...]
    > przeanalizować czy przy amortyzacji ŚT kupionych pzred rozpoczęciem DG
    > wolno stosować amortyzację jednorawową do 50000E. Jeśli nie to oczywiście
    No to mi namieszaleś ze hoho :) ale tak na powaznie czy moge juz kupic cos
    na firme
    jezeli dzialalnosc rozpoczynam 1 maja? a w maju wliczyc to (czyt.
    zaksiegowac)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-04-06 07:42:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 06 Apr 2007 09:34:41 +0200, rwqq2 napisał(a):

    > ale tak na powaznie czy moge juz kupic cos
    > na firme
    > jezeli dzialalnosc rozpoczynam 1 maja? a w maju wliczyc to (czyt.
    > zaksiegowac)

    A ty ciągle swoje :)

    Ja twoje pytanie rozumiem tak:

    Czy mogę prowadzić w kwietniu niezgłoszoną działalność gospodarczą, jeśli
    od 1 maja będę ją miał zgłoszoną?

    Odpowiedz sobie sam :)

  • 5. Data: 2007-04-10 11:40:16
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    Myslę, że zakup wyposażenia, czy też towarów, to jeszcze nieprowadzenia
    działalności, a jedynie przygotowywanie się do niej. Mozna uwzględnić te
    koszty poniesione przed formalnym rozpoczęciem działalaności. Mozliwe są 3
    możliości:
    - towarów handlowych - w remanencie poczatkowym,
    - środki trwałe - przez amortyzację,
    - inne zakupy - wprost (z adnotacją o dacie faktycznego zakupu).
    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-04-10 11:52:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-04-2007 o 13:40:16 Piotr Stró?yna <p...@s...pl>
    napisał(a):

    > Mysl?, ?e zakup wyposa?enia, czy te? towarów, to jeszcze nieprowadzenia
    > dzia?alno?ci, a jedynie przygotowywanie si? do niej. Mozna uwzgl?dniae te
    > koszty poniesione przed formalnym rozpocz?ciem dzia?alano?ci. Mozliwe
    > s? 3
    > mo?lio?ci:
    > - towarów handlowych - w remanencie poczatkowym,
    > - ?rodki trwa?e - przez amortyzacj?,
    > - inne zakupy - wprost (z adnotacj? o dacie faktycznego zakupu).
    > Pozdrawiam,

    W planowanej nowelizacji Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
    (aka Ustawa o braku swobody DG :) )
    znajduje się zapis, że przed rozpoczęciem można się właśnie w ten sposób
    przygotowywać
    do prowadzenia DG - np wynająć lokal.

  • 7. Data: 2007-04-10 21:26:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2007, Piotr Stróżyna wrote:

    > Myslę, że zakup wyposażenia, czy też towarów, to jeszcze nieprowadzenia
    > działalności, a jedynie przygotowywanie się do niej.

    A co "na dziś" wobec tego jest takim prowadzeniem?
    IMO jasnej regulacji pozwalającej na takie postawienie sprawy
    (na dziś) brakuje.
    Jeśli "produkcja na magazyn" nie jest prowadzeniem DG, to coś mi
    nie pasuje :], a w przypadku handlu całokształ takich działań
    sprowadza się do zakupu :|
    IMO fakt rozróżnienia przez ustawodawcą "prowadzenia DG" oraz
    "osiągania przychodów" wskazuje iż nie są to pojęcia tożsame.
    Raczej w tę stronę, ze istnieją czynności będące "prowadzeniem"
    mimo że nie są one "osiąganiem przychodów".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-10 21:28:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > W planowanej nowelizacji Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
    > (aka Ustawa o braku swobody DG :) )

    :)

    > znajduje się zapis, że przed rozpoczęciem można się właśnie w ten sposób
    > przygotowywać
    > do prowadzenia DG - np wynająć lokal.

    O, thx. za info.
    W sumie coś sensownego, czego od dawna brakowało (określenia co można
    robić "w organizacji" i nie podpaść pod ryzyko łupnięcia ZUSem).

    pzdr, Gotfryd