eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód › Re: pyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 17 Jun 2010 23:13:31 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: pyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód

    On Tue, 15 Jun 2010, don kichot wrote:

    [...moje...]

    > Proszę daruj sobie takie insynuacje, które niczego tu nie wnoszą.

    Bez urazy poproszę. Ale do takiego wniosku sprowadza się ocena
    przedstawionego postępowania!
    Jak opiszesz dowolne inne przestępstwo (lub wykroczenie), to
    też sie oburzysz na pytanie czy wiesz że to będzie przestępstwo?

    > Jak nie rozumiesz to grzecznie zapytaj o doprecyzowanie.

    Toć właśnie to robię.
    Chyba oczywiste jest, że z przepisu wynika iż wprowadzenie do ewidencji
    stanowi warunek, wiec musi być dokonane *PRZED*?
    Jeśli to co ma być uznane za ST wprowadzone jeszcze nie jest, to
    i wydatki poniesione "w związku" przed wprowadzeniem nie mogą być
    uznane za KUP - brakuje podstawy.
    Skoro wpisu do EST jeszcze nie ma a wydatki już są, to zaliczenie
    w koszty będzie sprzeczne z prawem - i co najwyżej da się to
    ukryć poprzez sfałszowanie (antydatowanie) ewidencji.

    > Pytam, jak powinno być zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem i tyle.

    Podałem przepis i pytanie z niego wynikające.
    Czego chcesz jeszcze? - porada nie przejdzie!

    > A jaki wniosek wg. Ciebie wypływa z tego, iż w ewidencji zwykle znajduje się
    > też kolumna zatytułowana:
    > "określenie dokumentu stwierdzającego nabycie" ?

    Jeśli istnieje jakiś dokument "główny", w rodzaju faktury opisującej
    zakup tego ST, niezależnie od "wydatków dodatkowych", wpisałbym tam
    oznaczenie tego dokumentu.
    Jakby kto pytał o uzasadnienie, to powołałbym się na różnicę
    w brzmieniu przepisu ogólnego art.22g.1.1 oraz szczegółowego
    z art.22g.3, wyraźnie określającego iż dalsze koszty stanowią
    swoiste "korekty" (wyrażone słowami "powiększoną" oraz "pomniejszoną"
    w treści przepisu).

    Z tej różnicy (treści przepisów) wynika właśnie różnica
    w kwocie na na fakturze i WP w ewidencji - z pozostawieniem
    reszty uwag (na temat "czy gdzieś wpisać skąd się wzięła).

    pzdr, Gotfryd