  • Data: 2003-07-10 18:59:58
    Temat: Re: pyt. o sprzedaż ułamkowej części nieruchomości
    Od: "Kinga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pani w US mówiła bzdury, ale z drugiej strony US może zgodnie z Ordynacją
    podatkową
    > stwierdzić że twoje działanie miało na celu "obejście" zapłaty podatku, a
    to jakiejś
    > tam chyba karze podlega....

    Nie ma co ukrywać, że w głownej mierze właśnie po to stosuje się ten
    sposób, a nie np. darowiznę....
    Przedmiotem transakcji ma być dom jednorodzinny w budowie (teraz stan
    surowy) z działką. Więc inne argumenty na zastosowanie tej metody to: 1)
    póki jego wartość jest "niska" w porównaniu ze stanem po odbiorze, warto by
    transakcja przekazania domu zaszła teraz. Bo jak się orientowałam darowizny
    w tym momencie to już zupełnie nie opłaca się robić, tylko po odbiorze. 2)
    poza tym przekazując dom z matki na syna w trakcie trwania budowy,
    inwestowane pieniążki przez syna w budowę wreszcie będzie mógł on odliczać
    na własne konto a nie matki (obecnej właścicielki domu)...to też są jakieś
    agrumenty....

    zawsze US można się przyczepić tego sposobu, oferując w zamian zastosowanie
    darowizny, więc po cóż uchwalono to nieodpłatne przekazanie własności - żeby
    zgnoić podatnika i udowodnić mu, że istnieje korzystniejszy dla US substytut
    i przy okazji wyciągnać trochę kasy z tytułu kary?
    witajmy w naszym pięknym kraju,
    pzdr,
    Kinga