eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotneRe: przywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotne
  • Data: 2010-12-01 09:00:54
    Temat: Re: przywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-12-2010 09:00, noname pisze:

    > Niby tak, ale jakies panie w NFZecie robia z tego afere. Zwrocily sie do
    > zus o wyjasnienia, strasza, osobe ktorej to dotczy, ze beda kary,
    > windykacja.
    >
    > Jak dla mnie to nadaje sie to prasy, a panie.... szkoda gadac. Dlatego
    > chcialem sie dowiedziec jak to wyglada od strony formalnej.

    A mógłbyś tak od początku do końca opisać, czym cię straszą i kto i w
    jakiej formie? Dostałeś jakieś pismo? Co konkretnie Ci zarzucają? Czego
    wymagają?

    Swoją drogą - jeżeli pod nazwą 'agencja' kryje się jedna z tych firemek
    przyjmujących płatności a nie np. agencja PKO (swoją drogą chyba jedyna
    w swoim rodzaju instytucja) to chyba lubisz sporty ekstremalne.
    Te agencje nie mają ani statusu banku ani poczty, nie do końca wiadomo
    czy data na kwitku jest honorowana jako data dokonania płatności.
    Pomijam kwestie czy w ogóle przelewy dotrą - był parę skandali w
    agencjami, które nie przekazywały pieniędzy.
    Jeżeli mają jakieś ubezpieczenie albo gwarancje bankowe, to tylko dobra
    wola właściciela.
    Ustawa o usługach płatniczych ciągle nie uchwalona.

    Cechą charakterystyczna ubezpieczeń dobrowolnych jest to, że działają
    pod warunkiem terminowego opłacania składek. Liczy się data obciążenia
    konta płatnika - ewentualnie data wpłaty w banku lub na poczcie.
    Kwitek z agencji to makulatura - za datę zapłaty zostanie uznany dzień,
    w którym agencja zrobiła przelew w Twoim imieniu, i to może być nawet 2
    meisiące po terminie - albo wcale.
    Aż tyle oszczędzasz na tym jednym przelewie miesięcznie, że warto
    ryzykować utratę prawa do bezpłatnego leczenia?

    A propos - eliksir (a właściwie cały KIR) nie działa w weekendy i inne
    dni ustawowo wolne od pracy.
    Ale skoro płacisz w agencji to akurat sesje eliksiru są Twoim
    najmniejszym problemem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813