eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzepychanki z operatorem - podstawa naliczenia kary umownej › Re: przepychanki z operatorem - podstawa naliczenia kary umownej
    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przepychanki z operatorem - podstawa naliczenia kary umownej
    Date: Thu, 1 Jul 2010 00:27:19 -0700 (PDT)

    On 30 Cze, 22:58, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:
    > Witam,
    > Pojawiam się tu ponownie z tym tematem - sprawę niedawno poruszałem
    > (Gotfryd mnie ukierunkował i myślałem że przeforsuję swoją wersję, ale
    > nic z tego), w sprawie sposobu naliczenia kary umownej, a sprawa wygląda
    > tak:
    >
    > W zawartej umowie mam takie zapisy:
    >
    > XX zobowiązany jest do zapłaty kar umownych w następujących przypadkach:
    > - niedotrzymania przez XX terminu przekazania usługi do eksploatacji w
    > wysokości x% opłaty instalacyjnej za każdy dzień zwłoki
    >
    > oraz

> [...]

    Netia?
    Ja po prostu zażądałem skorygowania faktury o kwotę kary (u mnie było
    prosto, bo mieli 30 dni opóźnienia i 1/30 kwoty jako dzienną karę) i
    wystawili korektę. Ich usługi kupowałem jako przedsiębiorca, jesli ma
    to znaczenie.

    Jeśli byłbym konsumentem, to argumentowałbym tak: skoro kara to %
    opłaty instalacyjnej, a nie mam przecież możliwości odliczenia VAT, to
    opłata instalacyjna jest równa kwocie brutto.

    Istotą kary umownej jest przecież to, aby ukarać. Jaką karą byłoby,
    gdyby pomimo tego, że nie świadczą usług - otrzymywaliby (zgoda:
    mniejszą) zapłatę?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski