  • Data: 2004-11-18 12:17:18
    Temat: Re: przedawnienie dewiz przywiezionych z zagranicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Nov 2004, damianek wrote:

    >+ Mam pytanie dotyczące dolarów USD. Byłem w USA w 1988r i przywiozłem 10 tys.
    >+ dolarów ale nie zgłaszałem tego na lotnisku przy odprawie i jednym słowem
    >+ udało się je przewieźć. Dolary te nie zostały opodatkowane. Czy teraz grozi mi
    >+ opodatkowanie lub jakieś kary z tym związane? A może sprawa podlega
    >+ przedawnieniu po prawie 15 latach?

    Masz problem.
    Mianowicie: jak DOWIEŚĆ że NAPRAWDĘ miałeś owe dolary 15 lat temu :>

    Poważnie piszę: w prasie był opis takiej sprawy dzisiejszej babci
    która jeszcza chyba za PRL "walutę dobrze schowała".
    Przy próbie wydania (na mieszkanie wnuczki czy jakoś tak) US
    się przyczepił, poprosił o DOWÓD że to było wtedy - i z braku dowodu
    łup podatkiem... 75% jakby kto pytał, art. 30.1.7 ustawy.

    Niestety prawo jest łaskawe dla przestępców - fachowców, a nie
    "normalnych ludzi"... :[
    Było trzeba w giełdę inwestować jak obrót był z grubsza
    biorąc bezimienny :>
    Przecież *skądś* musieli brać się chętni żeby INNI mogli zarobić
    z przebiciami rzędu kilkuset procent, nieprawdaż ? :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (który na giełdzie nie inwestował :>)