    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: program do taxi
    Date: Fri, 18 Jan 2008 12:31:16 +0100

    Dnia 18-01-2008 o 09:27:27 darsuch <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Szukam programu do obs?ugi Taxi czyli do rozliczenia rycza?tu i vatu.
    > W?a?nie robie kurs na licencje taxi i bede nied?ugo musia? zacz?ae bawiae
    > sie
    > w te wszystkie papierki dla skarbówki i zusu. Jest jakie? oprogramowanie
    > które mi w tym pomo?e? Nie chodzi mi o programy typu ma?a firma czy
    > ksiegowo?ae dla ma?ych firm a o programy bardziej wyspecjalizowane w
    > kierunku
    > taxi. Z góry dziekuje za pomoc.
    > Pozdrawiam
    > Darsuch

    Na ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych nie składasz do skarbówki nic
    oprócz info o wyborze ryczałtu
    i nastepnie PIT-28 do końca stycznia za rok poprzedni. Możesz też wybrać
    kwartalne zaliczki,
    jeśli nie przekraczasz obrotów EUR15k.
    Prowadzenie ewidencji przychodów też jest prościutkie.

    Co do VAT-u - to wejdziesz na ryczałt 3% czy zasady ogólne? Bo jeśli
    ryczałt,
    to tutaj też robi się *ZTCW* banał - składasz tylko deklarację VAT-12 o
    wysokości przychodu,
    i obliczonych 3% od tego przychodu - a przychód najprawdopodobniej będzie
    taki sam jak do ryczałtu
    od przychodów ewidencjonowanych. Żyć nie umierać pod względem stopnia
    skomplikowania papierów.

    Co do programów - to papiery do ZUS robisz w Płatniku i drukujesz, PIT-28
    raz na rok w Drukach
    IPS możesz skrobnąć, tak samo VAT-12, ewidencje przchodów prowadzisz wg
    wzoru w jakimś
    arkuszu kalkulacyjnym(pewnie sprowadzi się do kilku rachunków + suma z
    kasy fiskalnej).

    To tak na wypadek gdybyś nie znalażł jakiegoś "dedykowanego" programu

    pozdr,
    tommyz