eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiproblem z rejestracją firmowych pomocniczych rachunków bankowych w urzedzie skarbowym › Re: problem z rejestracją firmowych pomocniczych rachunków bankowych w urzedzie skarbowym
  • Data: 2007-01-29 08:52:10
    Temat: Re: problem z rejestracją firmowych pomocniczych rachunków bankowych w urzedzie skarbowym
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > 2. jeśli już, to procedura powinna dotyczyć wyłącznie "wskazywania
    > rachunku do zwrotu".

    dodatkowy absurd: kiedy rejestrowałem DG urzędniczki chciały od razu podania
    im jednego rachunku głównego ("zwrotowego"), pod rygorem nie przyjęcia NIP-1
    czyli pod rygorem 100% uniemożliwienia mi legalnej działalności gospodarczej.
    domyślam się, że istnieje na to podstawa prawna (na co wskazuje wygląd NIP-1)

    Moim zdaniem to nielogiczne. Jeśli nawet przedsiębiorca powinien mieć rachunek
    firmowy (>=1) to skąd pomysł, żeby podawać go przed rozpoczęciem dział. gosp.?
    Przecież nie przylecę w czwarty dzień działalności z żądaniem zwrotu podatku...
    A gdyby nawet (załóżmy że zaczynam DG 30 grudnia i robię duże zakupy środków
    trwałych) to obowiązek podania i "autoryzowania" rachunku "zwrotowego" możnaby
    wyegzekwować w dniu składania wniosku o zwrot podatku (pod rygorem wstrzymania
    zwrotu podatku do czasu okazania umowy z bankiem itd.)

    pozdr
    Aleksander