    From: "monia" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z księgowaniem
    Date: Sun, 1 Feb 2004 22:12:20 +0100

    zwróć uwagę, że abonament jest liczony za miesiąc w którym de facto
    przychodzi faktura
    ja księguję zawsze w dacie otrzymania.. zgodnie z zasadą co do terminu
    płatności,
    nie wiem czy słyszałeś że faktury za prąd, wodę, telefon, należy księgować w
    miesiącu w którym przypada termin płatności
    Jeżeli więc w lutym dostajesz fakturę za styczeń, zwykle nawet data
    wystawienia też jest w lutym, a termin płatności tym bardziej, więc należy
    zaksięgować w lutym
    Ja mam na przykład taką sytuację że okres rozliczeniowy za telefon mam od 13
    do 12 następnego miesiąca i wtedy w ogóle byłby problem gdzie to
    zaksięgować. Biorąc pod uwagę że termin płatności przypada w tym samym
    miesiącu do koniec okresu rozliczeniowego, księguję fakturkę zawsze w dacie
    otrzymania.