  • Data: 2004-02-02 17:26:15
    Temat: Re: problem z księgowaniem
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tom" <t...@w...NOSPAM.pl> wrote in message
    news:bvjo68$4iv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Słyszałem że w księgowaniu faktury Vat np za telefon robi się to tak:
    > - jeżeli faktura jest za rozmowy z miesiąca poprzedniego to dajemy to w
    > koszty tegoż poprzedniego miesiąca
    > - podatek VAT księgujemy w miesiącu otrzymania faktury
    > Więc mam pytanie.
    > Skoro zamykam już poprzedni miesiąc jak mam zaksięgować tą fakturę, jeżeli
    > dostaję ją w następnym miesiącu.
    > Jak mam teraz "wrócić" do poprzedniego miesiąca jeżeli zaksięgowałem już
    > kilka faktur w miesiącu bieżącym.
    > Czy to dotyczy tylko telefonu, energii itd. czy taką procedurę stosuje się
> [...]

    technicznie ja to robię tak: w ciągu roku księguję wg daty wystawienia /
    otrzymania dokumentu, natomiast więcej uwagi trzeba poświęcić fakturom z
    przełomu roku, i wg mnie jeśli koszty rozlicza się memoriałowo, to fakturę z
    Tepsy z rozmowami za grudzień i abonamentem styczniowym trzeba podzielić:
    rozmowy do kosztów grudniowych, abonament to koszt styczniowy. Dla VAT
    przełom roku oczywiście nie ma znaczenia, czyli robimy tak jak zawsze.
    Wątpliwości mam jak potraktować faktury, których okres rozliczeniowy to np.
    15.12.03-15.01.04. Może ktoś się wypowie? Wg mnie można sobie darować
    dzielenie i dać w koszty styczniowe.

    pzdr.
    Magda