eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiproblem z gwarancjąRe: problem z gwarancją
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost
    !smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem z gwarancją
    Date: Wed, 2 Nov 2005 15:21:02 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <Pine.WNT.4.60.0511021507450.2636@athlon>
    References: <d...@b...wolin.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1130941309 21527 83.16.62.66 (2 Nov 2005 14:21:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Nov 2005 14:21:49 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <d...@b...wolin.pl>
    X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:149021
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 31 Oct 2005, Daniel Jakubowski wrote:

    > Sytuacja wygląda następująco:
    > Klient kupił u nas akumulator. Za kilka dni przylecial z żalem że akumulator
    > mu nie działa. Zostawił akumulator do reklamacji. Dostawca zabrał
    > akumulator. Po testach stwierdził że akumulator jest sprawny tylko
    > rozładowany. Opisał wszystko na karcie gwarancyjnej i określi jak akumulator
    > powinien być eksploatowany.

    IMO to jest krytyczne.
    Dostał instrukcję kiedy, jak i czym ładować ten aku ?
    Niektórzy wpisuja np. zalecane modele współpracujšcych urzšdzeń,
    w tym przypadku ładowarki - nie mam na myœli "niektórych sprzedawców
    akumulatorów" a dostawców *czegokolwiek* - i majš problem z głowy.

    Skoro kupujšcy nie dostał takiego papierka w garœć przed
    zakupem może teraz twierdzić że nie wiedział czym ma ładować :[
    Prawo konsumenckie zdšża najwyraŸniej (niestety ?) w stronę
    amerykanizacji: trzeba zakładać ze kupujšcy to (za przeproszeniem)
    głupek i ma mieć na piœmie... podanie mu teraz konkretnego modelu
    IMO dałoby jemu argument :] (że "nie wiedział iż taki drogi")
    ale opis eksploatacyjny (skoro dostał) chyba starczy :]

    > raz testy. Diagnoza ta sama. Dostarczył nam akumulator, jednak klient go nie
    > odebrał.

    Masz dowód jakiœ ? To IMO by się przydało (że *wiedział* iż
    aku jest a *nie chciał* go wzišć). Albo dowód z terminem kiedy
    miał przyjœć po odbiór !
    Bo to jest IMHO *inna* sprawa niż sama reklamacja !

    > Teraz, po miesiącu około, klient dzwoni do nas i grozi sądem, że
    > mamy mu zwrócić kase za akumulator.
    > Klient ma jakies ewentualne szanse w sądzie ?

    IMHO u nas cišgle jeszcze nie - spodziwałbym się iż koniecznoœć
    ładowania akumulatora jest "powszechnie przyjęta" :>
    Ale z tym miesišcem "kiedy u was leżał" (tak czuję że będzie
    się powoływał na "zbyt długš naprawę i zwišzane z tym niedogodnoœci",
    a to jest podstawa z ustawy konsumenckiej) to bym sprawdził
    co jest "na papierze".
    Optimum - że podpisał iż ma "zgłosić się po odbiór w dn....."

    Ale IMO pytanie jest NTG: spytaj na .prawo, może tam jakiœ praktyk
    cywilista coœ napisze !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1