eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipracodawca zle potracal zaliczki na podatek - gdzie sie skarzyc? › Re: pracodawca zle potracal zaliczki na podatek - gdzie sie skarzyc?
  • Data: 2002-04-18 06:57:19
    Temat: Re: pracodawca zle potracal zaliczki na podatek - gdzie sie skarzyc?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Apr 2002, kocyx wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ pracodawca mojej matki (liceum ogolnoksztalcace) w zeszlym roku nie potracal
    >+ zaliczkek na podatek w wysokosci wymaganej ustawa czyli 19%, ale w wysokosci
    >+ mniejszej, w zwiazku z czym moja matka po rozliczeniu rocznym ma niedoplate
    >+ podatku (kilkaset zl)

    Ale pieniądze dostała ?
    No to podatek zapłacić musi; jak US będzie chciał to u pracodawcy
    (płatnika) upomni się o odsetki od zaliczek, twojej mamie nic
    z tego nie przyjdzie.

    >+ dodatkowo przyslano mojej matce dwa formularze pit11 - na jednym koszty
    [...]
    >+ oczywiscie brak jest jakiegokolwiek wyjasnienia, nie wiadomo ktory formularz
    >+ jest wlasciwy

    IMO standardowo: ten, który ma późniejszą datę wystawienia.

    >+ pytanie: gdzie mozna skarzyc nieprzestrzeganie przez pracodawce ustawy o
    >+ podatku dochodowym od osob fizycznych, oraz ewentualnie co mozna uzyskac?

    Uzyskać ? IMO nic.
    No, poza przyspieszeniem problemów z US u pracodawcy :]
    ale to byłaby czysta złośliwość.

    >+ na dowod mam dwa sprzeczne formularze

    Dowód czego ? Że pracodawca zrobił korektę ? Jak znalazł
    jakiś błąd to *powinien* był zrobić korektę !
    Jakbyś ty zrobił błąd "w papierach" i nie mógł go poprawić
    to byłbyś chyba niezadowolony ;). Wyjdź z siebie, stań obok :)
    i rozważ że ludzi nieomylnych nie ma. Nawet nasz ustawodawca
    to uwzględnia ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd