    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pośrednictwo finansowe - VAT - 22% czy ZW
    Date: Tue, 13 Dec 2005 01:48:46 +0100

    Użytkownik "mm" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dnkgen$17cj$1@news.mm.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczów,
    >
    > Mam niemały dylemat. W ubiegłym miesiącu założułem działalność. Księga
    > przychodów , płatnik VAT. Zajmuje się pośrednictwem leasingowym, tj.
    > umówionych i przekonanych Klientów do firmy leasingowej celem podpisania
    > umowy leasingu.
    > Wszystkie strony są zadowolone. Przyszedł czas na pierwszą fakturę i
    > pojawił
    > sie dylemat :
    > - biuro księgowe twierdzi ze tego typu usługi to pośrednictwo finansowe
    > które jest zwolnione z VAT. więc faktura o wartości netto = wysokość
> [...]

    posrednictwo FINANSOWE - zwolnione z VAT
    ale z tego co wiem, to posrednictwo w zakresie leasingu jest posrednictwem
    HANDLOWYM - stawka 22%
    Najlepiej idź do GUSu - Pani z Wielką Księgą prawdę Ci powie.
    A jeszcze najlepiej jakbyś tę prawdę miał na papierze.
    Jak juz będziesz miał, to pls, daj znać na tej grupie albo na priva.