  • Data: 2005-12-12 18:43:49
    Temat: pośrednictwo finansowe - VAT - 22% czy ZW
    Od: "mm" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Mam niemały dylemat. W ubiegłym miesiącu założułem działalność. Księga
    przychodów , płatnik VAT. Zajmuje się pośrednictwem leasingowym, tj.
    umówionych i przekonanych Klientów do firmy leasingowej celem podpisania
    umowy leasingu.
    Wszystkie strony są zadowolone. Przyszedł czas na pierwszą fakturę i pojawił
    sie dylemat :
    - biuro księgowe twierdzi ze tego typu usługi to pośrednictwo finansowe
    które jest zwolnione z VAT. więc faktura o wartości netto = wysokość wypłty
    netto
    - firmy leasingowe twierdzą że jeśli jestem VATowcem to powinienem do
    wartości netto doliczyć VAT 22%
    Wydawałoby się że nie ma problemu, a jednak jest i to nie tylko finansowy,
    ale i prawny.
    Bardzo proszę Was o pomoc i poradę, bo ja już nie wiem zupełnie a na tym się
    nie znam.

    Pozdrawiam Wszystkich
    cobra
    c...@g...pl