eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiponiesione koszty - umowa-zlecenie jak to jest?Re: poniesione koszty - umowa-zlecenie jak to jest?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!pa202.zabrze.sdi.tpn
    et.pl!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: poniesione koszty - umowa-zlecenie jak to jest?
    Date: Thu, 20 Nov 2003 10:57:47 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 68
    Message-ID: <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    References: <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1069323488 2216 217.97.78.202 (20 Nov 2003 10:18:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Nov 2003 10:18:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:97616
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 19 Nov 2003, Futro wrote:

    >+ Po zasięgnięciu info na grupie wystawiłem rachunek za
    >+ umowę-zlecenie.
    ^^^^^^^^^^^^^^

    >+ Przedmiotem umowy było wykonanie reklamy. Wykonałem reklamę, zapłaciłem za nią
    >+ drukarni i przekazałem klientowi.
    >+ Rachunek wyglądał tak
    >+ kwota wynagrodzenia brutto 200 zł

    To powyżej jest ważne: jest ponad "limit".

    >+ Koszty uzyskania 120 zł (na taką kwotę mam fakturę z drukarni na
    >+ moje nazwisko)
    >+ Podstawa do opodatkowania 80 zł
    >+ Podatek 16 zł
    >+ Do wypłaty 184 zł

    A ZUS to psi zjedli ?? Zlecenie było, powiadasz ?? A nie dzieło ???

    >+ Księgowa w firmie mojego klienta zaprotestowała i powiedziała, że nie mogę
    >+ wpisać kosztów uzyskania w wysokości faktycznie poniesionej tylko ryczałtem
    >+ 20% Kwoty brutto, dopiero w zeznaniu rocznym mam to skorygować i podać
    >+ faktycznie poniesione koszty. Czy rzeczywiście tak jest?

    Spytaj ją za co jej płacą.

    ++++++
    Rozdział 4
    Koszty uzyskania przychodów
    Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23[...]
    ...
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w następującej
    wysokości w stosunku do uzyskanego przychodu:
    ....
    ) z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - 20 proc., z tym że
    koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez
    płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2
    lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

    10. Jeżeli podatnik udowodni, że koszty uzyskania przychodów były wyższe
    niż wynikające z zastosowania normy procentowej określonej w ust. 9,
    koszty uzyskania przyjmuje się w wysokości kosztów faktycznie
    poniesionych.
    -----

    Wrrr....
    Owszem, powinieneś na rachunku wypisać "dowody poniesienia podanych
    kosztów przychodu posiadam i przechowuję zgodnie z przepisami" albo
    jakiś inny komunał.

    >+ Jeśli tak to strasznie kiepsko...

    ...a co, ustawy nie czytałeś ? ;)

    BTW: rzeczony "limit" jest w ryczałtowych podatkach:
    ++++
    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota
    należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    płatnika nie przekracza 143 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1