    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatki podatki
    Date: Sat, 31 Jul 2010 12:24:01 +0200

    Tomek pisze:

    > A mnie ciekawi kwestia - dostawa nastąpiła ze stawką 22%, z jaką stawką
    > ma nastąpić zwrot (korekta) :-) Na logikę - 22%, ale zapewne milion
    > wniosków o interpretację się posypie.

    A mnie śmieszy tłumaczenie, że podwyżka VATu będzie tylko na 3 lata.
    Z tą tymczasowością podatków to jest jak z kwiatem paproci, co to niby
    jest, ale nikt go nie widział :)

    "Interesujące jest to, że z formalnego punktu widzenia, Brytyjczycy
    nadal traktują podatek dochodowy jako podatek czasowy. Co roku prawa do
    poboru tego podatku wygasają 5 kwietnia, w związku z tym Parlament musi
    corocznie wpisywać je do prawa finansowego (Financial Act). Przez cztery
    miesiące, kiedy to Financial Act uprawomocnia się, pobór podatku
    dokonywany jest na podstawie tymczasowej ustawy o poborze podatku
    (Provisional Collection of Taxes Act) z 1913 roku."

    W USA wprowadzono podatek dochodowy w 1861r. w celu finansowania wojny
    domowej. Jak widać, wojna domowa trwa tam do dziś ;)

    Żegnaj VATcie 22%. Witaj 23% (25%?). Kiedy wróci VAT 22%? Nigdy. Dopiero
    po bankructwie socjalistycznej Polski wrócimy do normalnych podatków
    wydawanych na niezbędne cele. Oby jak najszybciej. W takim przypadku
    podwyżce podatków należy przyklasnąć, jako sposobie na szybsze
    bankructwo, pilnując jednak, aby jak najwięcej dochodów generować w
    szarej strefie.

    Niech żyje szara strefa!

    :)

    --