  • Data: 2011-01-11 14:59:07
    Temat: Re: podatek zamiast składki zdrowotnej
    Od: Fenix <f...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Sty, 13:14, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Ale pomysł na to jakiś masz? Albo UPR ma? Bo rzucanie takich fajnych
    > haseł jest łatwe, tylko potem jakoś ciężej zrealizować wysłanie tysięcy
    > ludzi na bezrobocie.

    Jestem laikiem i jako laik mam taki pomysł:
    1. Likwidacja podatku VAT
    2. Likwidacja skladek ZUS.
    3. Likwidacja ryczaltu, karty podatkowej.
    4. Likwidacja wszelkich ulg i odliczen od podatku i dochodu
    - mam na mysli deklaracje roczne (PIT-36, itd.)
    5. Wprowadzenia jednego jedynego podatku liniowego - stawka w
    granicach 35-40%
    6. Przedsiebiorcy beda mieli obowiazek przelewac na konta bankowe
    swoich pracownikow
    odpowiednio kwoty na emeryture - zamiast przelewania tych pieniedzy do
    ZUSu i OFE.
    A wiec odpoada tutaj ZUS i OFE - wystarczy zwykly przelew na konto.
    7. Skladki emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe beda pokrywane z
    podatku liniowego.
    8. Stworzenie nowej grupy bezrobotnych. Juz mowie o co chodzi:
    bylem przez pewien czas bezrobotnym i kilku moich znajomych bylo.
    Wiem jedno - ze 80-90% osob rejestruje sie jako bezrobotni
    tylko i wylacznie dla ubezpiecznia zdrowotnego - nie sa wogole
    zainteresowani podjeciem pracy,
    stazami, szkoleniami, czy dotacjami. Dlatego przygotowalbym prosciutki
    druczek na ktorym
    oprocz danych identyfikacyjnych byloby tylko jedno pole:
    "Deklaruje, ze rejestruje sie jako bezrobotny tylko dla uzyskania
    ubezpieczenia zdrowotnego".
    I wtedy taki bezrobotny nie bylby obiety tymi formami aktywizacji,
    ktore powyzej wymienilem.
    W efekcie mozna by znaczoco zmienijszyc wydatki na te formy
    aktywizacji oraz zmiejszyc
    wydatki na zatrudnienie w Urzedach Pracy.
    9. Likwidacja nikomu niepotrzebnych agend, komisji, podkomisji, itd.
    itp. - mysle ze sa take w naszym kraju.

    To tylko tak z grubsza - byc moze czesc z tych propozycji jest
    absurdalna,
    ale tak to widze jako amator :-)

    Jestem przekonany, ze eksperci siedzacy w tym mogliby wymyslic
    znacznie wiecej - to tylko kwestia optymalizacji.