  • Data: 2011-01-12 09:06:28
    Temat: Re: podatek zamiast składki zdrowotnej
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Jan 2011 06:59:07 -0800 (PST), Fenix
    <f...@y...com> wrote:

    >Jestem laikiem i jako laik mam taki pomysł:
    >1. Likwidacja podatku VAT
    >2. Likwidacja skladek ZUS.
    >3. Likwidacja ryczaltu, karty podatkowej.
    >4. Likwidacja wszelkich ulg i odliczen od podatku i dochodu
    > - mam na mysli deklaracje roczne (PIT-36, itd.)
    >5. Wprowadzenia jednego jedynego podatku liniowego - stawka w
    >granicach 35-40%

    To IMHO nie ma sensu.
    VAT "daje budżetowi" 200-parędziesiąt mld, a PIT - około 20-30.
    To już prościej byłoby wprowadzić jedną stawkę VAT na wszystko i
    zlikwidować całkiem PIT, bo to bardzo zły podatek: o ile przychód
    łatwo jest policzyć, to już koszty jego uzyskania z tymi wszystkimi
    wyjątkami i wyjątkami od wyjątków to horror.

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=690
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=63