    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od nieruchomości a działalność gosp. w domu
    Date: Wed, 17 Jul 2002 08:55:23 +0200

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
    > Użytkownik Kastor Elamita <k...@g...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...

    > Jeżeli prowadzisz w domu DG to podatek od nieruchomości za ten
    > dom/mieszkanie będzie zwiększony. Nie jest to już lokal mieszkalny
    > ale wykorzystywany do prowadzenia DG. I inne są stawki za metr
    > kwadratowy. Ile? To zalezy od gminy. W różnych miastach/gminach
    > różnie zalezy chyba od wartości odtworzeniowej metra kw. w danym
    > rejonie. Na deklaracji możesz wykazać ile faktycznie metrów kw.
    > wykorzystujesz na DG (czyli np. jeden pokój) i płacić więcej za ten
> [...]
    Drobna uwaga. Wystarczy zgłosić w gminie że żaden fragmen powierzchni
    mieszkanie nie ma chrakteru wyłacznie gospodarczego.
    Sam fakt porwadzenia DG w mieszkaniu nie implikuje podniesienia
    podatku od nieruchomości. Potrzebne jest jeszcz jednoznaczne
    przekazanie (faktyczne, nie na papierze) kokretnej powierzchni na cele
    dzialalności gospodarczej.
    Jeżeli działalnośc prowadzona jest na powierzchni która mimo to nie
    ustraciła swojego charakteru mieszkalnego, to nie ma podstaw do
    zwiększenia stawki podatku od niruchomności.
    Poza tym sam fakt zarejestrowania gdzies działalności nie znaczy że
    jest ona w tym konkretnym miejscu prowadzona.
    Znajmomy ma w mieszkaniu zarejestrowane trzy firmy (swoja, zony i
    spółkę z o.o. swoja i kolegi). Gmina przyjęła do wiadomości że cała
    powierzchnia mieszkania jest mieszkalna i jednoczesnie wykorzystywana
    do dzialaności. Żadnej zwyżki podatku z tego tytułu nie ma.
    Liczy sie stan faktyczny.
    Jeżeli moja firma w mieszkaniu zajmuje 4 m kw (biurko, regał) ale
    jednocześnie jest to częśc pokoju mieszkalnego to na propozycję
    zwiększenia podatku od nieruchomości moge tylko urzędnika zabić śmiechem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl