  • Data: 2002-07-17 10:38:10
    Temat: Re: podatek od nieruchomości a działalność gosp. w domu
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michał napisał:

    > Ale, trochę teoretycznie, zapytuje, moze wiesz, czy osoba fizyczna moze w
    > zgloszeniu do EDG podac miejsce prowadzenia dzialalności nie zwiazane z
    > zadnym konkretnym adresem, np.
    > miejsce prowadzenia dzialalnosci : u klientów, albo : caly kraj, ...albo
    > rózne miejsa z w zwiazku z zamówieniami, itp,
    > a ewentualnie wskazac do tego jakis adres do korespondencji
    Widziałam juz różne wpisy do ewidencji, ale każdy miał obok opisowo
    określonych miejsc działalności (właśnie tylu "u klientów" czy też
    "budowy na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej") jakis adres konkretny -
    sidziby. Musisz mieć jakąś siedzibę, w której przechowujesz dokumenty.
    Niestety nie możasz ich wozić w samochodzi, nawet teoretycznie.
    A skoro gdzies przechowujesz dokumety związane z DG to poniekąd
    prowadzisz tam działalność.
    Chociaż można by spróbować - a nuż by przeszlo. O ile wydaje mi się,
    że Urząd Gminy by to przepuścił, o tyle myslę że US już nie.
    Prawo dzialalności gospodarczej nie mówi że przedsiębiorca musi mieć
    siedzibę. Nakazuje jedynie oznaczenie za zewnątrz "zakładu głównego,
    oddziału oraz innych stałych miejsc wykonywania przez przedsiębiorcę
    działalności gospodarczej".
    Natomiast na zgloszeniu NIP trzeba podac sidzibę firmy. I powinna byc
    ona zgodna z wpisem do ewidencji.
    Na dwoje babka wróżyła.

    Gdybyś chciał zaryzykowac, to bardzo proszę potem o info jak to się
    skończyło. Sama jestem ciekawa. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk