eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego › Re: podatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od dochodow osob fizycznych - wlasciwosc urzedu skarbowego
    Date: Thu, 17 Mar 2011 15:56:24 -0500

    On 3/17/2011 3:30 PM, tajnyagentos wrote:
    > Tak sie sklada, ze od jakiegos czasu zyje pomiedzy dwoma miastami.
    > Poczatkowo rozliczalem sie w miescie, z ktorego podchodze. Ale od
    > jakiegos czasu coraz wiecej spedzam w tym drugim.
    >
    > Stad pytanie, jak ustalic moment od ktorego powinienem zaczac sie
    > rozliczac z dochodow w nowym miejscu zamieszkania?

    w tedy kiedy uznasz, że "bardziej" mieszkasz tu, a nie tam.

    Czy wystarczy wyslac
    > aktualizacje na NIP-3, czy trzeba jeszcze jakos wykazac tytul prawny do
    > miejsca zamieszkania (mieszkanie jest wynajmowane, mam umowe, ale nie
    > mam pewnosci, czy wlasciciel placi podatki, a nie chcialbym mu robic pod
    > gorke).

    wystarczy aktualizacja NIP-3....
    której nalezy dokonac w ciągu 30 dni od zmiany danych, które podałeś na
    poprzednim nip-3.
    wiec nie wtop, ze uznałeś, że mieszkasz bardziej "tu" niż "tam" już od
    pół roku.
    chyba nikt jeszcze nie został ukarany za niezłożenie nip-3 w terminie,
    ale jak podskoczysz to bata na ciebie mają w postaci 1000 zł kary.

    > Czy aktualizacja na NIP-3 musi isc w parze z zameldowaniem chocby na
    > pobyt tymczasowy?

    nie. US nie obchodzi ewidencja ludnosci. rozliczasz sie tam gdzie
    fizycznie mieszkasz.

    > Czy tez mozna sie nie przejmowac i rozliczac wg zameldowania na pobyt
    > staly?

    nalezy sie rozliczac tam gdzie sie fizycznie mieszka.
    jak sie mieszka i tu i tam, to coś sobie wybierz co ci wygodniej,
    bylebys tylko potrafił przekonac urzednika, że tam gdzie się rozliczasz
    mieszkasz "bardziej".

    > Czy wciaz sa jakies kary za brak zameldowania na pobyt tymczasowy?

    1000 zł grzywny nakładanej przez policję, w razie twierdzącej odpowiedzi
    na pytanie "czy pan tu mieszka?".
    Stosowane na imprezujących studentów w środku nocy.

    > Co grozi za rozliczanie sie w zlym miejscu?

    błedne pytanie.
    rozliczasz się zawsze w dobrym miejscu.
    co najwyzej dobre miejsce jest nie to co powinno być.
    kara jest za brak zmiany miejsca "dobrego" na "lepsze". za samo
    rozliczenie sie kary nie ma.