  • Data: 2009-05-10 22:25:55
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Tak przy okazji:
    >
    > Czy darowizna środków pieniężnych dokonana przelewem z rachunku darczyńcy na
    rachunek obdarowanego wymaga niezbędnie formy pisemnej umowy?

    > Czy nie wystarczy sam przelew np. z tytułem "darowizna cioci"?
    > JaC

    Formalnie to darowizna wymaga formy notarialnej.
    Jeśli takowa nie została dochowana to liczy sie fakt wykonania darowizny.

    Czyli fakt przelania (i przyjecia) pieniedzy samo w sobie jest
    wykonaniem darowizny.

    gdzie jest różnica?
    Jak ciocia obieca i nie przeleje to można ciocie pocalowac w d...
    urzad skarbowy tez.

    Jak ciocia "obieca na pismie" u notariusza, to w momencie podpisania
    wlasnie darowala te pieniadze i formalnie nawet komornik moze sie po te
    pieniadze dla nas pofatygowac na jej konto. Z tym, że nawet jak kasy
    fizycznie nie mamy, to podatek w US sie nalezy od momentu podpisania
    aktu darowizny Albo odpowiedni druczek w odpowiednim czasie i to nei
    kiedy kase dostaniemy tylko od daty aktu.