  • 1. Data: 2009-05-02 11:16:29
    Temat: podatek od darowizny
    Od: Sławek Grzmiel <s...@g...com>

    WItam,
    otrzymałem od stryja i jego żony darowiznę rzędu kilkunastu tysięcy
    złotych, na umowie widnieją oboje jako darczyńcy, natomiast druk SD-3,
    który zdaje się muszę złożyć w US przewiduje jedną taką osobę.
    Jak to rozegrać? złożyć 2 druki po połowie sumy na każdą osobę czy
    jak?
    z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-05-02 14:29:14
    Temat: Re: podatek od darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sławek Grzmiel wrote:
> [...]
    > który zdaje się muszę złożyć w US przewiduje jedną taką osobę.
    > Jak to rozegrać? złożyć 2 druki po połowie sumy na każdą osobę czy

    tak
    Jeśli dostałeś darowiznę od nich, to znaczy, że dostałeś dwie darowizny,
    od każdej z nich oddzielnie.

  • 3. Data: 2009-05-05 09:42:18
    Od: Sławek Grzmiel <s...@g...com>

    On 2 Maj, 16:29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tak
    > Jeśli dostałeś darowiznę od nich, to znaczy, że dostałeś dwie darowizny,
    > od każdej z nich oddzielnie.

    Czyli powinienem złożyć 2 druki dokładnie po 50% sumy? Może ktoś to
    jeszcze potwierdzić?

  • 4. Data: 2009-05-05 10:30:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-05-2009 o 11:42:18 Sławek Grzmiel <s...@g...com> napisał(a):

    > Czyli powinienem złożyć 2 druki dokładnie po 50% sumy? Może ktoś to
    > jeszcze potwierdzić?

    A nie ma załącznika z dodatkowymi darczyńczami? Do PCC-3 jest dodatkowy PCC-3/A
    w którym można wpisać kolejne osoby.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-06 04:16:10
    Od: Sławek Grzmiel <s...@g...com>

    On 5 Maj, 12:30, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > A nie ma załącznika z dodatkowymi darczyńczami? Do PCC-3 jest dodatkowy PCC-3/A
> [...]

    Druk SD-3/A jest ale określa większą ilość obdarowanych, niestety nie
    obdarowywujących
    --
    Sławek

  • 6. Data: 2009-05-07 04:03:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak przy okazji:

    Czy darowizna środków pieniężnych dokonana przelewem z rachunku darczyńcy na rachunek
    obdarowanego wymaga niezbędnie formy pisemnej umowy?

    Czy nie wystarczy sam przelew np. z tytułem "darowizna cioci"?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-05-10 22:25:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    rachunek obdarowanego wymaga niezbędnie formy pisemnej umowy?

    > Czy nie wystarczy sam przelew np. z tytułem "darowizna cioci"?

    Formalnie to darowizna wymaga formy notarialnej.
    Jeśli takowa nie została dochowana to liczy sie fakt wykonania darowizny.

    Czyli fakt przelania (i przyjecia) pieniedzy samo w sobie jest
    wykonaniem darowizny.

    gdzie jest różnica?
    Jak ciocia obieca i nie przeleje to można ciocie pocalowac w d...
    urzad skarbowy tez.

    Jak ciocia "obieca na pismie" u notariusza, to w momencie podpisania
    wlasnie darowala te pieniadze i formalnie nawet komornik moze sie po te
    pieniadze dla nas pofatygowac na jej konto. Z tym, że nawet jak kasy
    fizycznie nie mamy, to podatek w US sie nalezy od momentu podpisania
    aktu darowizny Albo odpowiedni druczek w odpowiednim czasie i to nei
    kiedy kase dostaniemy tylko od daty aktu.