  • Data: 2004-01-12 15:52:47
    Temat: Re: podatek liniowy+ulgi czyli i rybki i akwarium
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jan 2004, RIP wrote:
    [...]wątku zaczętego "trudnym pytaniem" Slayera [...]
    >+ Czy chodzi o to: ?

    Tak.

    [...]
    >+ >KC art. 863
    >+ >§ 2. W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać
    >+ > się podziału wspólnego majątku wspólników.
    >+
    >+ Przeicez z tego WCALE nie wynika ze zakazane jest "wyjecie"
    >+ majatku ze spolki.

    Jak to nie ??

    >+ § 2 oznacza ze nie mozna zmusic wspolnia do podzialu majatku jesli nie
    >+ wyraza on na to zgody.

    A skąd wyczytałeś że nie wolno domagać się OD WSPÓLNIKA ?
    Przecież taki podział w sposób oczywisty mógłby naruszyć prawa
    osób trzecich: wierzycieli, Skarbu Państwa, ZUSu, banku w którym
    mają konto... i kogokolwiek kto kiedykolwiek *mógłby* mieć
    jakiekolwiek roszczenie do owej spółki !
    Majątek wspólny jest inaczej chroniony niż majątek odrębny (nie
    wolno z niego np. egzekwować "osobistych" długów wspólników), więc
    "wyjęcie" częsci majątku działa na ewidentą szkodę wszystkich
    *potencjalnych* wierzycieli.
    IMHO interpretacja Slayera ma podstawy... Zapis najwyraźniej
    chroni wszystkich kontrahentów :)

    Przeczytawszy ów zapis ze trzy razy nie ośmieliłem się protestować :)
    (a po pierwszym przeczytaniu AFAIR miałem chęć :)), bo skoro NIE
    NAPISANO że "nie może domagać się od wspólnika", to znaczy
    że nie może domagać się *w ogóle*.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)