    From: "Papo Smerfo" <r...@k...po>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pieniadze z USA
    Date: Fri, 21 Jan 2011 15:52:22 +0100

    Órzytkownik "neoniusz" napisał:
    > Od pewnego czasu meczy mnie pewna rzecz. Mieszkalem troche w USA,
    > pracowalem legalnie, placilem podatki, mam zarowno amerykanskie jak i
    > polskie obywatelstwo itp. Troche zarobilem, mialem dom i troche
    > oszczednosci. Dom sprzedalem i sprowadzilem sie do Polski.

    wytłumacz nam tutaj w grajdołku co cię skłoniło do sprzedaży domu w stanach
    kiedy tam teraz domy chodzą za bezcen i można kilka za prawie darmo
    nabyć?:O)

    po co sprowadziłeś się do polski, czy uwierzyłęś w cuda tuska, tutaj w
    najlepszym wypadku czeka cię bezrobocie:O(

    > Pieniadze dalej leza w USA i wlasciwie nie mam z tego zbyt wiele,

    ja myślę że tam im będzie najbezpieczniej, poważnie!:O)
    a do kraju na włąsne potszeby najlepiej sprowadzać je małymi porcjami w
    majtkach, sprawdzone i skuteczne!:O)

    > a w Polsce troche lepiej mozna to zainwestowac aktualnie. I teraz taka
    > sprawa. Czy sprowadzenie tych pieniedzy do Polski pociagnie za soba jakies
    > konsekwencje podatkowe? W zlotowkach to wyjdzie wieksza kwota, moze
    > przekroczyc 2 mln. Wiem, ze to glupie, ze pytam na grupie, ale nawet nie
    > wiem gdzie z tym uderzyc. Do jakiegos doradcy podatkowego? Nie chcialbym,
    > zeby ktos mnie wprowadzil na mine. Moze ktos godny polecenia w Krakowie?

    tutaj musiałbyś się poradzić jakeigoś dobrego i bardzo drogiego prawnika,
    ale taki transfer musisz pszeprowadzić pszez pewne banki w POlsce, kture
    liczą sobie jakeiś kosmiczne marże (w stanach bank przelewajacy zaśpiewa
    sobie pół procenta honorarium za pszelew a w polsce moze byc i 30%) więc
    jusz tutaj stracisz, co do podatkuf to też mogą cię naciągnąć,
    wymeldowywałęś sie z kraju jak pracowałęś w usa? bo jak nie to wedle zusu i
    us'u w tym czasie mieszkałęś w POlsce i z tego powodu zalegasz z podatkami w
    wysokości 50% plus odsetki karne!:O(

    jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę ze gdy POlscy bandyci z immunitetami
    wyczują u ciebie kasę to możesz ją z dnia na dzień stracić zgodnie z prafem
    i w biały dzień, na to jusz żaden prafnik ci nie pomoże:O(