  • Data: 2008-12-17 07:55:23
    Temat: Re: ograniczenie w kwartalnym rozoliczaniu VATu
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-12-2008 o 01:22:38 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Zatem aby wykonać to najprościej i nie podpadać pod opodatkowanie za
    > granicą, to musiałbym wykonać taką usługę, która w myśl art. 27 ustawy o
    > VAT za miejsce świadczenia miałaby Polskę. A co z wysokością polskiej
    > stawki VAT?
    > Czy rejestracja w Szwecji (bo akurat o takie państwo mi chodzi) jest
    > skomplikowana? Jeśli wiesz, to podaj, proszę, hasłowo czynności jakie
    > bym musiał wykonać (o szczegóły mogę się dopytać kontrahenta na miejscu,
    > tylko muszę wiedzieć o co pytać :)

    Jeśli masz możliwość to dopytaj kontrahenta. Ja jestem bardziej
    teoretykiem,
    tzn współpracowałem z kontrahentem ze Szwecji i chciałem mieć pewność
    że jest podatnikiem VAT(pod kątem właśnie art 27uptu) - więc wyszukałem
    w necie że u nich zwolnienia podmiotowego nie ma
    więc każda Aktiebolag(nasza Spzoo) musi być podatnikiem.

    A to że tam będziesz podlegał, to wynika mi wprost z dyrektywy -
    "odpłatne świadczenie usług na terytorium państwa członkowskiego
    przez podatnika działającego w takim charakterze", natomiast
    znowu jestem tutaj tylko teoretykiem, więc nie wiem czy to się
    wykazuje na naszym VAT-7 (w polu np. 21)

    ----

    Tak na marginesie - były kiedyś na grupie wątpliwości czy jak podatnik
    VAT sprzedaje prywatne zasoby to taka sprzedaż podlega. Z naszej ustawy
    to nie wynika specjalnie, a w dyrektywie mamy wprost: "przez podatnika
    działającego w takim charakterze".
    Zastanawiam się czemu akurat takich jasnych i klarownych zapisów nasze osły
    nie przetransponowały do ustawy.

    Pozdrawiam,
    Topmek