    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczyc komputery od podatku
    Date: Wed, 6 May 2009 23:19:58 +0200

    "witek" gtnpqo$e9f$...@i...gazeta.pl

    >> bo zupelnie sie na tym nie znam.

    > jakiego podatku?

    Zapewne chodzi mu o podstawę opodatkowania i o podatek dochodowy oraz o VAT.

    -=-

    Moje zdanie jest takie -- komputer (PeCet z Windwos na pokładzie)
    nie zwiększa dochodów, lecz zabiera czas potrzebny na zarabianie
    pieniędzy, więc z jakiej racji odliczać od dochodu koszt związany
    z takim komputerem? ;)

    Idąc jednak tym tropem... Administracja w Polsce bazuje na takich
    nibykomputerach, więc albo można odliczać, albo nie trzeba płacić
    podatku w ogóle. ;) I chyba urzędy skarbowe uważają/wolą_uważać,
    że jednak można odliczać takie zakupy, choć są one irracjonalne. ;)

    A poważniej? Chyba nie można nałożyć limitów. :) Limitem jest
    czyjś dochód -- nie odliczysz zakupu, gdy nie masz od czego. :)
    Co więcej -- nie kupisz komputera, jeśli nie zarobisz. :) Tak oto
    mechanizm reguluje się samoczynnie -- urzędnik nie musi już nakładać
    żadnego limitu. Taki człowiek natomiast może cieszyć się, bo ma do
    czynienia z kimś, kto sam sobie stwarza miejsce pracy, czyli z kimś,
    kto nie potrzebuje swego rodzaju niańki, czyli masy urzędników, której
    zadaniem jest stworzenie miejsca pracy...

    Na całym cywilizowanym świecie ten model funkcjonuje z powodzeniem:
    zarabiający odliczają zakupy i społeczeństwo nie tylko na tym nie
    cierpi, ale wręcz odwrotnie -- cieszy się tym, bo jednak taki
    odliczający zawsze coś wypracuje i zawsze coś zostawi społeczeństwu.

    Tak mi to klarowali kiedyś urzędnicy skarbówek i im podobni.
    Dodawali jeszcze, że taki zarabiający (czyli i odliczający)
    ma mniej czasu na przestępczą działalność i dba o to, aby
    nie wchodzić w spór z prawem... No i nie pobiera kuroniówek...
    A na dodatek nakręca koniunkturę i częściowo opłaca rozwój...
    (chętniej kupuje i chętniej przepłaca, czy jak kto woli -- płaci
    frycowe związane z nowinkami) A czyniąc tak, daje zatrudnienie
    innym, choćby sam nikogo nie zatrudniał...

    I mnie urzędnicy kiedyś lubili, choć odliczałem. Nawet zachęcali
    mnie do odliczania, nawet tłumaczyli, jak odliczać (zgodnie z prawem)
    aby mieć dla siebie więcej -- pokazywali przepisy, tłumaczyli....
    A durnowaci ,,przyjaciele'' i ,,życzliwi'' zazdrościli mi pieniędzy,
    marzyli o dokopaniu mi przez urzędasów itd... Aż tacy jak ja zostali
    zepchnięci do śmietnika i... Mamy kryzys, bo pieniądze niekoniecznie
    krążą i niekoniecznie nakręcają koniunkturę, niekoniecznie dają
    pośrednie zatrudnienie i rozwój...

    Ja nie bałem się urzędników, bo współpracowałem z nimi -- z ich radami
    czy poleceniami... Zazwyczaj urzędnicy przypominali mi, że to oni żyją
    z moich pieniędzy, nie ja z ich łaski, więc nie ja powinienem się bać
    urzędników, ale oni mnie, i to zdrowo bać -- to znaczy powinni mnie
    szanować jako swego żywiciela. :)

    I taką Polskę to ja nawet lubiłem. Załatwiano mnie w urzędach po
    godzinach pracy i przed. Starano się mi dopomóc, przyspieszyć to
    i owo, podpowiedzieć, doradzić od serca, wypełnić za mnie co
    trudniejsze kwitki czy formularze... Właściwie to nie mogę narzekać
    i teraz -- nadal raczej urzędnicy są moimi sprzymierzeńcami, choć
    to państwo postrzegam coraz gorzej -- głównie dzięki kanaliom
    typu prof. Jerzy Kopania. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'