  • Data: 2004-09-07 08:03:37
    Temat: Re: nowe mieszkanko i odliczenia
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409070850280.-506347@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > A to zalezy do czego ona. Do SPRZEDAZY... ?
    > W Kodeksie Cywilnym ?
    > ++++
    > Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    > nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. [...]
    > ----
    >
    > O ile mnie pamięć nie myli "powinno" oznacza "musi aby była ważna
    > pod względem procesowym": sprzedaż nieruchomości bez notariusza
    > jest nieważna. Nie ma jej. Sam protokół odbioru (przy nieruchomości)
> [...]

    Oczywiście!
    :-)
    warunkiem skorzystania z ulgi remontowo/modernizacyjnej jest POSIADANIE
    TYTUŁU PRAWNEGO DO LOKALU:
    ''za tytuł prawny do lokalu mieszkalnego uważa się:
    - akt własności budynku lub lokalu mieszkalnego
    - umowę użyczenia
    - umowę najmu lub dzierżawy
    - inny stosunek zobowiązaniowy, z którego wynika prawo podatnika do
    KORZYSTANIA z lokalu mieszkalnego''

    Ogromne wątpliwości stwarza ostania pozycja, ale może ona być bardzo szeroko
    (na korzyść podatników) rozumiana przez urzędy.

    ''tytuł prawny do lokalu stanowi również formalne jego przyjęcie
    udokumentowane np protokołem odbioru lub umową, która ZAWIERA POSTANOWIENIE
    o udostępnieniu podatnikowi lokalu mieszkalnego przed ustanowieniem na jego
    rzecz odrębnej własności lokalu lub spółdzielczego własnościowego prawa do l
    okalu''.

    Dla wszystkich zainteresowanych:
    http://www.izba-skarbowa.waw.pl - zakładka 'pytania podatników' - szukaj
    'tytuł prawny do lokalu'

    - cytaty powyższe wycięte właśnie z odpowiedzi urzędów skarbowych.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński