  • Data: 2004-09-07 06:57:00
    Temat: Re: nowe mieszkanko i odliczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Sep 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał
    [...]
    >+ > > Odebrałem właśnie nowe mieszkanie od dewelopera (podpisany protokół
    >+ > > odbioru).
    [...]
    >+ > Tak. Wazna umowa zakupu notarialna.
    >+
    >+ A gdzie to w przepisach jest mowa o "umowie zakupu notarialnej" bo jakoś
    >+ tego nie zauważyłem?

    A to zalezy do czego ona. Do SPRZEDAZY... ?
    W Kodeksie Cywilnym ?
    ++++
    Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. [...]
    ----

    O ile mnie pamięć nie myli "powinno" oznacza "musi aby była ważna
    pod względem procesowym": sprzedaż nieruchomości bez notariusza
    jest nieważna. Nie ma jej. Sam protokół odbioru (przy nieruchomości)
    IMHO oznacza że sposobało nam się mieszkanie stanowiące własność
    developera ;) !
    Natomiast co innego czy do odliczenia podatku musi byc "sprzedaż":
    byłbym ostrożniejszy, bo w końcu developer wydaje mieszkanie
    do używania: użyczenie to czy najem ? :) "Tytuł" chyba jest !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)