    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nikt nie wie?
    Date: Thu, 23 Feb 2006 13:46:48 +0100

    Dnia 23-02-2006 09:41, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Art. 21.
    > 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    > [...]
    > 16) diety i inne należności za czas:
    > a) podróży służbowej pracownika,
    > b) podróży osoby niebędącej pracownikiem
    > [...]
    > 23b) zwrot kosztów poniesionych przez pracownika z tytułu używania
    > pojazdów stanowiących własność pracownika[...]
    > ---
    >
    > Chodzi mi o te "inne należności".
    > Dlaczego są zwolnione jeśli nie są przychodem ?
    >
    > Teraz na wprost.
> [...]
    No właśnie nie do końca tak, bo ustawodawca jednak w 12 mówi dalej, że:
    5. Nie wlicza się do przychodu osób wykonujących pracę nakładczą
    wartości surowców i materiałów pomocniczych dostarczonych przez te osoby
    oraz zwrotu poniesionych przez nie kosztów z tytułu transportu, zużytej
    energii, opału, konserwacji maszyn i urządzeń itp., jeżeli osoba, na
    rzecz której wykonywana jest praca nakładcza, wypłaca należność z tych
    tytułów w wyodrębnionej pozycji.

    niby wymienia, że dotyczy to osób wykonujących pracę nakładczą, mógł to
    zrobić również przy okazji stosunku pracy, nie zrobił, ale to mnie nie
    przekonuje, że jednak są to przychody za stosunku pracy

    Zresztą ustawodawca nie zwalania z podatku przychodów ze stosunku
    pracy. Zwolnienie diet wynika z faktu, że są one zwrotem sa poniesione
    wydatki ( liczone ryczałtowo bądź na podstawie faktycznie poniesionych
    kosztów), i stąd dalej nie jestem przekonana

    g.