  • Data: 2011-03-10 20:08:28
    Temat: Re: netto + vat = okrągłe brutto
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Michał,

    Thursday, March 10, 2011, 8:55:23 PM, you wrote:

> [...]
    > Chciałbym żeby cena brutto jaką płaci klient za towar była "okrągła". Ustaliłem
    > sobie że będzie to 640 PLN
    > Wystawiając fakturę muszę na niej m in. podać: netto, vat oraz brutto,
    > Dla mnie punktem wyjścia jest owe brutto, zaś VAT i netto wyliczam.
    > Gdybym mógł pozwolić sobie na fakturze na dowolną precyzję zapisu liczb, to 640
    > uzyskałbym poprzez:
    > 640 = 520,325203252033[netto] + 119,674796747967[vat]
    > Na fakturze jednak nie mogę pozwolić sobie na taką precyzję. Musze zaokrąglać.
    > Będę zaokrąglał kwoty do dwóch miejsc po przecinku.

    A dlaczego nie 520,33 + 119,67?

    [...]

    > I pytanie ogólne - na ile US jest tolerancyjny przy zaokrągleniach ? Czy ścigają
    > takie "zbrodnie" ?

    US nic Ci nie zrobi, jeśli konsekwentnie będziesz liczył VAT jedną
    metodą. Nieważne czy od netto, czy od brutto - obie metody są
    dopuszczalne. W metodzie liczenia od netto nie da się uzyskac dowolnej
    kwoty brutto, w metodzie od brutto nie stanowi to problemu ale liczenie
    jest trudniejsze:

    podatek = round(brutto * stawka/(100+stawka), 2)
    netto = brutto - podatek

    I tak w miesięcznej deklaracji kwotę podatku zaokragla się do złotówki i
    takie groszowe odchyłki giną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl