  • Data: 2006-11-06 08:46:28
    Temat: Re: najem mieszkania - zgloszenie do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Nov 2006, m. wrote:

    > Użytkownik "najemnik" <najemnik@.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oświadczenie przez ciebie i najemcę podpisane w którym najlepiej ując co
    > jest przedmiotem najmu, okres najmu plus czynsz najmu(koniecznie!).

    Prawdę mówiąc, będzie to "umowa stwierdzona pismem"... tak?
    Może warto by rozpisać na drobne:
    - o ile wiem nie ma potrzeby zgłaszania najmu do US. Pasuje?
    - brak pisemnej umowy o niczym nie przesądza, co najwyżej może być
    powodem zarzutu ze np. przychód jest zaniżany :>
    - to co proponujesz jest równoważne umowie pisemnej - mamy oświadczenia
    woli OBU stron. Pasuje?

    [...ryczalt...]
    > jak zeznanie roczne, stawka 8,5%, ale zgłosić tę formę opodatkowania musisz
    > PRZED uzyskaniem pierwszego przychodu -tu też mnie poprawcie, bo juz dawno
    > tym się nie interesowałam). A i z tego co pamiętam: czynsz do spółdzielni,
    > opłaty z prąd , wodę itp. nie wchodzą do podstawy opodatkowania.

    Była taka, korzystna dla podatników a IMO niekoniecznie pasująca na 100%
    do litery przepisów interpretacja MF :)

    pzdr, Gotfryd