  • Data: 2006-12-18 23:48:09
    Temat: Re: najem mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:Pine.WNT.4.64.0612182330300.1644@athlon64...

    > Ten przypadek IMO jest najtrudniejszy: interpretacja MF
    > dotycząca korzystnego prawa do niezaliczania kwot z f-r do
    > dochodów jest, ale nie wynika z niej wprost prawo do
    > "przekazywania" VATu z f-r dla najemcy.
    > Z drugiej strony, owa interpretacja powołuje się na (i jeśli
    > wynika, to właśnie z) fakt iż nie są to wydatki wynajmującego
    > a najemcy (wg KC bodaj, trzeba by sprawdzić, bo jeśliby to
    > było wg przepisów lokatorskich to oczywiście nie miałoby
    > zastosowania).
    > *Jeśli* to są wydatki najemcy, to f-ry powinny być "dla
> [...]
    Aha.
    Raz firma wpadła na pomysł, że bedzie rozliczac prywatne rozmowy pracowników
    w dużej firmie.
    jak ktoś dzwonił służbowo, dzwonił przez 9, a jak prywatnie to przez 7.
    Cena była taka sama 33 gr czy ile on tam teraz kosztuje za impuls, czyli to
    co TEPSA przysłała an zestawieniu.
    Pracownik wpadał z portfelem i po prostu wpłacał kasę.
    I co. I US poprosił o 22% podatku od tego co już raz z podatkiem było,
    twierdząc, że zakład pracy świadczy usługe dla pracowników.
    Więc albo niech sobie najmujacy przepisze na siebie (tak jest najlepiej),
    albo po prostu doliczyc to do czynszu i już.
    Ale w drugim przypadku mozna zostać z faktura na 100 tys to zapłacenia.