    From: "ness" <m...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem a VAT (spozniony)
    Date: 14 Oct 2003 00:39:13 +0200

    > On Sun, 12 Oct 2003, ness wrote:
    > [...]
    PONAD

> [...]
    > mogą "doładować" karną dopłatę 30% VAT :(
    >
    > Kombinuję i nie mogę dojść czy nie wpuściłeś w maliny
    > kontrahenta wynajmującego "usługowo" - chyba nie, ale
    > może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy. Bo jeśli tak,
    > to po pierwsze nieładnie a po drugie może cię ścigać ;) !
    > (*sądzę* że nie, bo nie wykazywałeś VATu - paradoksalnie
    > jakbyś nieprawidłowo wykazał VAT to byłby "w plecy").
    >
    > Czy mogą postawić zarzuty z KKS o uszczupleniu podatku... Hm...
    > Skoro już wpłacisz... - nie wiem. Ale dlatego kolejność
    > (najpierw wpłata, a "zaraz lub równocześnie" papiery) może

    Zaraz, zaraz,
    ja miałem nadzieję, że uda mi się wywinąć wogóle z płacenia zaległości.
    Rozumuję tak, skoro nie naliczyłem podatku, to go nie pobrałem, jak nie
    pobrałem to nie zapłaciłem ale mój lokator też go nie odliczył. To gdzie tu
    uszczuplenie ? To co mi podałeś to najczarniejszy scenariusz jaki sobie w tej
    sytuacji wyobrażałem. Deklaracje VAT-R dopiero będę składał zaten miesiąc i
    poprzedni. Pomyślałem, że najpierw złoże deklarację a potem ją skoryguję.
    Deklaracje za ten miesiąc (paxdziernik) i poprzedni (wrzesień) złożę teraz i
    zapłacę normalnie należny vat ?
    Czy brzmi to zbyt optymistycznie ?

    odprowadziłem