  • Data: 2003-10-12 10:35:19
    Temat: Re: najem a VAT (spozniony)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 Oct 2003, ness wrote:
    [...]
    >+ zwolniony z vat zawsze. W związku z powyższym, pułap przekroczyłem już PONAD
    >+ dwa lata temu. Sytuacja wydaje się groźna. Nie mam do czynienia z kontrolami
    >+ skarbowymi ale przestrzeżono mnie, że z vat nie ma żartów.

    IMHO prawda.

    >+ Jak nadmieniłem nie
    >+ prowadzę DG więc też nie miałem dużo okazji aby US miał do mnie jakieś
    >+ zastrzeżenia oprócz "cyfr po przecinkU" w deklaracjach rocznych. Proszę o
    >+ poradę

    ...wykluczone...

    >+ lub komentarz

    ...to już lepiej...

    >+ jak taką zaległość można załatwić; t.zn jakie są procedury, kary, itd.

    Ja bym usiłował wyprzedzić US korzystając z ochrony "czynnym żalem".
    Prawdę mówiąc - to może być ona nieskuteczna :(, jako że US
    *już ma* w ręku dokumenty świadczące że złamałeś prawo - twoje
    deklaracje.

    Niemniej...
    1. wszystko co wiesz z grupy zweryfikować w jakimś "fachowym"
    biurze podatkowym. "Fachowość" możesz próbować ocenić
    na podstawie odwrotności czasu potrzebnego żeby pokazali
    ci swoje ubezpieczenie od błędów ;>
    2. Policzyć wszystkie zaległości ORAZ odsetki, pamiętając że
    jeśli np. chcesz dokonać wpłaty podatku pojutrze - to na
    *pojutrze* musisz mieć policzone odsetki, bo inaczej
    nie spełnisz (formalnie) warunku zapłaty "wszystkich
    należności" i ochrona *na pewno* może być podważona.
    3. Policzyć podatek.
    Ja bym policzył "na jutro" a nawet na "dziś"...
    i startował do "papierów" oraz -> .1
    4. Przygotować deklaracje, w tym do "bycia VATowcem";
    Przygotować oświadczenie (może być w czynnym żalu)
    że połapałeś się dopiero teraz iż źle liczysz próg;
    Przygotować "czynny żal" z oświadczeniem że wpłaciłeś
    razem z zaległościami. Wszystko z kopiami.
    5. polecieć jak w .1 żeby się upewnić czy nie machnąłeś
    babola - bo na to już cię nie stać :>
    6. Jeśli uznają że OK:
    6.1 - wpłacić podatek
    6.2 - zanieść papiery do US, biorąc potwierdzenie na kopiach.
    Możesz dołączyć ksero lub wydruk (jeśli to z banku
    elektronicznego) z dowodu wpłaty.

    Prawdopodobnie za spóźnione deklaracje mandat dostaniesz :(

    A reszta zależy czy podważą "czynny żal" - jeśli tak, to chyba
    (nie chce mi się sprawdzać w ustawie, i tak ci nie pomoże)
    mogą "doładować" karną dopłatę 30% VAT :(

    Kombinuję i nie mogę dojść czy nie wpuściłeś w maliny
    kontrahenta wynajmującego "usługowo" - chyba nie, ale
    może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy. Bo jeśli tak,
    to po pierwsze nieładnie a po drugie może cię ścigać ;) !
    (*sądzę* że nie, bo nie wykazywałeś VATu - paradoksalnie
    jakbyś nieprawidłowo wykazał VAT to byłby "w plecy").

    Czy mogą postawić zarzuty z KKS o uszczupleniu podatku... Hm...
    Skoro już wpłacisz... - nie wiem. Ale dlatego kolejność
    (najpierw wpłata, a "zaraz lub równocześnie" papiery) może
    być istotna :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)