  • Data: 2007-01-18 21:27:40
    Temat: Re: najem, a VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Jan 2007, 666 wrote:

    > W nawiązaniu do poniższego pytania ciekawi mnie takie zagadnienie:
    > Najem na cele DG osoby trzeciej (firmy) lokalu za kwotę powiedzmy 5 tys. zł
    > miesięcznie, tyle że wynajmującymi na umowie jest małżeństwo właśnie

    ...czyli tłumacząc na polski: czy małżeństwo jest "inną jednostką
    organizacyjną" z art. 15.
    Podoba mi się :) (pytanie)

    A np. wiadomym jest, iż dla VAT fakt "osobowości" wspólnika S.C.
    jest bez znaczenia, inaczej mówiąc S.C. może być VATowcem a jeden
    wspólnik nie, zaś drugi tak, i dowolna kombinacja VAT/nie VAT
    również wchodzi w rachubę.
    Pytanie sprowadza się do tego u góry :)

    O ile wiem np. wspólnota mieszkaniowa wyczerpuje "bycie inną jednostką
    organizacyjną".
    Pozostaje wobec tego pytanie czy małżeństwo również (i dlaczego) ew. czy
    nie (i dlaczego).
    W szczególności "dlaczego nie" (skoro wspólnota mieszkaniowa tak,
    niezależnie od tego czy została formalnie powołana, a powstaje z mocy
    przepisu).

    Dziś same trudne pytania z teorii mamy na rozpisce :)

    pzdr, Gotfryd