  • Data: 2002-06-03 11:31:58
    Temat: Re: mieszkanie-nowe czy uzywane?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pucek <n...@r...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adffs1$3u7$...@n...onet.pl...
    > Chce kupic mieszkanie i zastanawiam sie co wybrac, czy nowe od
    developpera,
    > czy uzywane - chodzi o to na jakie ulgi podatkowe moge liczyc w tych
    dwooch
    > przypadkach.
    > Kupno mieszkania ma sie odbyc polowicznie z gotoowke i reszte na kredyt.
    >
    > Z goory dzieki za info
    > Pozdrawiam
    > MarcinN

    Dużej ulgi budowlanej już nie ma. :(
    Można odliczyć od dochodu odsetki z tytułu zaciągniętego kredytu
    hipotecznego na zakup NOWEGO mieszkania.
    Czyli teoretycznie opłaca się nowe. Ale praktycznie musisz dobrze policzyć,
    czy nie dopłacisz developerowi tyle ile zaoszczędzisz na podatku. Wliczasz
    odsetki a nie kredyt.
    I jeżeli mieszkanie jest jeszcze nieskończone to nie poznasz całkowitej
    wartości, zmyslają żeby złapać klienta.
    Nie zapomnij w obu przypadkach zapytać o opłatę skarbową, taksę notarialną,
    opłatę za wpis do księgi wieczystej, prowizję pośrednika czy developera
    ...itp. To nie są małe kwoty. Sam płaciłem.

    pozdr.
    WS