  • 1. Data: 2002-06-03 10:19:55
    Temat: mieszkanie-nowe czy uzywane?
    Od: "Pucek" <n...@r...com.pl>

    Chce kupic mieszkanie i zastanawiam sie co wybrac, czy nowe od developpera,
    czy uzywane - chodzi o to na jakie ulgi podatkowe moge liczyc w tych dwooch
    przypadkach.
    Kupno mieszkania ma sie odbyc polowicznie z gotoowke i reszte na kredyt.

    Z goory dzieki za info
    Pozdrawiam
    MarcinN

  • 2. Data: 2002-06-03 11:31:58
    Temat: Re: mieszkanie-nowe czy uzywane?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Pucek <n...@r...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adffs1$3u7$...@n...onet.pl...
> [...]
    dwooch
    > przypadkach.
    > Kupno mieszkania ma sie odbyc polowicznie z gotoowke i reszte na kredyt.

    Dużej ulgi budowlanej już nie ma. :(
    Można odliczyć od dochodu odsetki z tytułu zaciągniętego kredytu
    hipotecznego na zakup NOWEGO mieszkania.
    Czyli teoretycznie opłaca się nowe. Ale praktycznie musisz dobrze policzyć,
    czy nie dopłacisz developerowi tyle ile zaoszczędzisz na podatku. Wliczasz
    odsetki a nie kredyt.
    I jeżeli mieszkanie jest jeszcze nieskończone to nie poznasz całkowitej
    wartości, zmyslają żeby złapać klienta.
    Nie zapomnij w obu przypadkach zapytać o opłatę skarbową, taksę notarialną,
    opłatę za wpis do księgi wieczystej, prowizję pośrednika czy developera
    ...itp. To nie są małe kwoty. Sam płaciłem.

    pozdr.
    WS

  • 3. Data: 2002-06-03 11:43:16
    Temat: Odp: mieszkanie-nowe czy uzywane?
    Od: "Pucek" <n...@r...com.pl>

    Dzieki za info.

    Czyli reasumując, jezeli tylko odsetki od kredytu moge odliczyc od dochodu,
    to w sumie zwrooci mi sie tylko 19% samych odsetek, a jak chce wplacic ponad
    polowe od razu, a reszte na kredyt, to mieszkanie u developpera za diabla
    sie nie oplaca kupowac. Poza tym nowe mieszkanie jest oczywiscie drozsze od
    uzywanego.

    Pozdrawiam
    MarcinN