    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: miejsce prowadzenia DG
    Date: Tue, 13 Jun 2006 09:42:42 +0200

    MarP napisał(a):

    > Co znaczy "pozwolenie na prowadzenie DG"?
    > Ja nic takiego nie musialem zdobywac aby wpisac siedzibe DG w wynajmowanym
    > mieszkaniu. Wystarczyla (oficjalna) umowa najmu na moje nazwisko. Dodatkowo
    > dla US wazne jest miesce zamieszkania (nie mylic z zameldowania, to gdzie
    > jestes zameldowany US nie obchodzi).

    Z tego co wiem (i co wiele razy się przewijało na grupie) muszę mieć (i
    w razie potrzeby okazać) tytuł prawny do lokalu. Tytułem prawnym jest
    umowa najmu, ale w niej wyraźnie stoi że będę tego używać wyłącznie w
    celach mieszkalnych.

    Nie wiem czy okazanie tytułu do lokalu jest potrzebne tylko dla siedziby
    firmy (z tym nie ma problemu) czy także dla miejsca prowadzenia
    działalności (myślę że też, poprawi mnie ktoś jeżeli się mylę?).

    Z odpowiedzi grupowiczów jakiś czas temu i z tego co ostatnio
    wygooglałem (niech mnie ktoś znowu poprawi jeżeli się mylę) to w tym
    stanie jaki jest zgłaszając moje faktyczne miejsce zamieszkania jako
    miejsce prowadzenia DG (jeżeli wogóle US zaakceptuje tytuł do lokalu
    który jednoznacznie nie pozwala na prowadzenie DG) mogę spowodować co
    następuje:
    a) US się zainteresuje podatkiem od wynajmu mieszkania w którym
    mieszkam (który to nie jest pewnie odprowadzany) - mam kłopoty z
    wynajmującym.
    b) UM może się zainteresować zwiększeniem podatku od czegośtam - ze
    względu na wynajem na cele gospodarcze (tutaj moja wiedza jest mętna,
    ale istotę chyba pojąłem). Wynajmujący może mieć do mnie regres o straty
    z tym związane.

    p. m.