    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mała firma internetowa
    Date: Fri, 8 Aug 2003 00:48:35 +0200

    On Thu, 7 Aug 2003, a4 wrote:

    >+ teraz zakładami firme... i zastanawiam się nad tym czy być ryczałtowcem czy
    >+ nie? czy vatowcem czy nie....

    Zlituj się.
    Przecież na tak postawione pytanie nie można odpowiedzieć !
    Czy spotkałeś się z hasłem "wróżek" na googlu ? ;)
    Konkretnie:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=wr%F3%BFek+wr%F3%BFki+wr%F3%BFka
    +prorok&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_u
    authors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=20
    01&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=8&as_ma
    xd=7

    ;)

    Przecież to trzeba policzyć:
    - ile będziesz miał wydatków (kosztów) z VAT
    - ile będziesz miał sprzedaży zwolnionej
    - na ile wyceniasz uproszczenie procedur (brak VAT-7 i PIT-5)

    Jak spróbujesz handlować "oVATowanym" towarem - to klękniesz
    po pierwszej próbie sprzedaży :[. Ale my NIE WIEMY czy
    i czym chcesz handlować... a nawet jakbyśmy wiedzieli - to
    czy np. chcesz kupić ciężarówkę czy inny ŚT (i odliczyć bądź
    stracić VAT), a nawet jakbyśmy to wiedzieli - to czy planujesz
    ją sprzedać w krótkim czasie...
    Wyraziłem się dość jasno ? ;)

    >+ chodzi mi o uproszczenie wszelkich
    >+ formalnosci ...

    A, jak tylko o to.. to pewnie masz rację :)
    Ale jak szukasz potencjalnie winnego, żebyś mógł później mieć
    pretensje że "przecież mogłeś uratować VAT ale tak ci głupio
    poradzili" to my prosimy do doradcy podatkowego, niech się
    później z tobą męczy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bynajmniej nie doradzca :)!)