  • Data: 2005-08-04 11:38:19
    Temat: Re: kupno domu - proszę o pomoc!
    Od: "wilga44" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >  Coś jeszcze - ale to na .prawo a nie na .podatki: czynności prawne
    > w interesie osoby nie posiadającej pełnej zdolności prawnej (czyli
    > m.in. twojej córki) "normalnie" realizuje opiekun. Ale jeśli są
    > dokonywane między opiekunem a podlegajacym opiece to AFAIK kuratora
    > wymagają !
    >  W końcu jak np. podarujesz córce 19200 zł "na cele mieszkaniowe"
    > a później chcesz owe JEJ pieniądze wydać sprzedając jej WŁASNY dom
    > (no, udział) to ktoś musi pilnować czy jej nie okradasz z uprzednio
    > podarowanych pieniędzy... ! Pieniądze są już JEJ a nie twoje.
    Ale ja nie będę chciała sprzedać jej własnego domu. te całe kombinacje są po
    to, żeby przez nas kupiony dom stał się kiedyś jej własnością przy takim
    sposobie załatwiania, który będzie najmniej kosztowny. Jesteśmy ludźmi w
    średnim wieku (tzw. późnymi rodzicami) i już dzisiaj myślimy, co będzie kiedyś.
    Nie chcemy, żeby nasza córka, gdy zostanie sierotą, przejmując dom będzie
    musiała płacić duże podatki, bo może ją nie być na to stać. Jeżeli będziemy
    żyli, to będziemy starszymi ludźmi na wątłych emeryturkach i też będzie nam
    trudno pomóc w załacie spadkowych spraw. Zresztą kupno takigo domu, to dla nas
    sprawa dużego wyżyłowania i chcielibyśmy tylko raz za wszystko płacić.
    Pozdrawiam!