  • Data: 2005-08-04 16:27:36
    Temat: Re: kupno domu - proszę o pomoc!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Aug 2005, wilga44 wrote:
    [...]
    > Ale ja nie będę chciała sprzedać jej własnego domu. te całe kombinacje są po
    > to, żeby przez nas kupiony dom stał się kiedyś jej własnością przy takim
    > sposobie załatwiania, który będzie najmniej kosztowny.

    To jest jasne.
    Niemniej trzeba FORMALNIE określić co się robi.
    Jeślibyś najpierw podarowała jej pieniądze - to później go KUPI.
    A jeśli dokonasz dwu operacji nieruchomością (najpierw kupisz,
    później podarujesz) - to dwa razy będą na głowie opłaty notarialne.

    > Jesteśmy ludźmi w
    > średnim wieku (tzw. późnymi rodzicami) i już dzisiaj myślimy, co będzie kiedyś.

    To przemyślcie "Ekhm" z mojego posta oraz to co jasno napisał "witek".
    Na pewno zapewniając sobie zawsze CO NAJMNIEJ dożywocie - skoro
    tak daleko myślicie, to o tym iż wasza córka choćby nawet bez złej
    woli może dajmy na to w długi popaść. Dom na licytację...

    A w kwestii powierzchni też witek wyjaśnił, IMO najsłuszniej.
    Oczywiście "zakładając ze przepisy się nie zmienią" - ale tego
    NIE WIEMY. A z tego co przypuszczamy (bo kolejne rządy marudzą
    od kilku lat) to za chwilę problemem będzie podatek katastralny,
    a nie jakieś drobne 3% (niestety do coś 20% :]) "spadkowego" płaconego
    "raz i spokój"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)