  • Data: 2011-01-25 11:37:20
    Temat: Re: ksiegowaniue faktury z wcześniejszą datą.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-01-2011 12:12, BETON pisze:
    > Wystawiłem fakture za internet o treśi "abonament za miesiac grudzien
    > 2010 z datą 31 grudzien- firmie
    > Dostarczyłem ją 24 stycvznia 2011. Czy "firma" moze ją sobie zaksiegowac
    > w miesiacu styczniu ?
    > Własciciel twierdzi ze "zamknał juz rok" - 2010- i nic z tą fakturą juz
    > nie moze zrobić.
    > Faktycznie nic z nią nie zrobi ? czy moze zrobić adnotacje : otrzymałem
    > fakture w styczniu i na styczen zaksiegować?

    Zaksięgować gdzie?

    W koszty (pewnie PKPiR, bo raczej nie KH - chyba ze księgowy to
    kamikadze) należy ją ująć w 2010 roku.
    Nie może jej zaksięgować w styczniu, bo kosztów nie można sobie dowolnie
    przerzucać między latami.
    Teoretycznie można by je przerzucić, gdyby nie było możliwości ujęcia we
    właściwym roku. Ale ta niemożność musi być obiektywna, a nie "bo się
    chciałem szybciej rozliczyć".

    Jak ktoś zamyka rok (cokolwiek to znaczy? podejrzewam że PIT roczny) już
    w styczniu, to jego problem.
    W końcu wiedział, że dostanie jeszcze fakturę dotycząca kosztów grudnia
    - to przecież abonament miesięczny za coś, z czego korzystał.

    A VAT może odliczyć i w styczniu i w lutym nawet, wiec nic straconego.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813