  • Data: 2004-04-18 18:04:10
    Temat: Re: kratka-VAT
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-04-18 14:45, Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Wzor dotyczy okreslenia czy dany pojazd jest ciezarowy czy nie
    > w swietle ustawy. A to sie przeklada potem na odliczanie VATu,
    > w tym rowniez od paliw (nie od benzyny) - przeczytaj ustawe.

    1. Latwiej poowiedziec niz zrobic. Nie bylo jej nawet nas stronach
    URM-u. Nie zdziwlibymn sie gdyby celowo sie nie spieszyli.
    2. Co bo benzyny - slusznie. Mialem na mysli paliwa.

    > Ciezarowe czy z homologacja ciezarowa? Bo jesli to drugie to patrz
    > wzor i wtedy wiadomo czy ciezarowy czy nie.

    Chyba sie spieszylem z odpisywaniem bo zaczalem uzywac skrotow myslowych.
    1. samochod z homologacja ciezarowa to dla mnie samochod ciezarowy.
    Jesli nie to jaki ?

    > Z polowa to bym nie przesadzal, ale raczej na pewno nabijani sa Ci ktorzy
    > wierza w reklamy firm leasingowych "odpis vatu tylko do konca kwietnia".

    Firmy leasingowe to jedno, ale SPRZEDAWCY (dealerzy) mowia ze owszem -
    leasing najpozniej do 19 kwietnia ale ZAKUP do 30/04. Chyba nie klamia,
    hmm ?

    A jesli zarejestruje nawet 30 kwietnia KUPIONY samochod z homologacja
    ciezarowa czyli dla mnie 'ciezarowy' to od maja oczywiscie paliwa nie
    odlicze, ale VAT od zakupu wozu juz bedzie odliczony, nawet gdybym mial
    go powoli odbierac miesiac po miesiacu, nie ?
    ---