  • Data: 2002-05-08 11:21:58
    Temat: Re: koszty wynagrodzenia
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 May 2002, bart wrote:
    [...]
    >+ Dostałem też maila od Justyny (wielkie dzięki!), gdzie podała mi co i
    >+ jak..., poniżej wzór
    >+
    >+ płaca brutto - 18,71% ( to zus) = x

    Coś mi to wygląda na *połowę* ZUSu (tą, którą odlicza się od pensji).
    Powinna być jeszcze druga połowa :(, którą płaci pracodawca !
    (pisałeś że masz 2000zł "na wszystko"). I wartość mi się nie podoba :(
    patrz: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm (19,52%)

    Mniej więcej powinno być tak:
    płaca bruto=(wszystko jak zacytowałeś)
    płaca netto=(rownanie z płacy bruto)

    ALE jeszcze:
    kwota brutto brutto = płaca brutto * (1+składki pracodawcy) !
    Dopiero to jest kwota, potrzebna "do rozliczenia" :(

    Jakoś tak nie mogę znaleźć listy składek ZUS płaconej przez
    pracodawcę: kiedyś było na http://www.podatki.pl/inforek/zus/razus.htm
    Trzeba by spisać sobie ile procent od "brutto na pasku"
    płaci pracodawca jako sumę jego składek.
    W każdym razie jak ZUSu wyjdzie ci *łącznie* (tego co
    płacisz ty i pracodawca) mniej niż 45% podstawy - to na pewno
    masz źle policzone :]

    Pozdrowienia, Gotfryd